Hvordan sette grenser

 

Det er et spørsmål jeg innimellom får.

Hvis vi har noen i vår omgangskrets som vi føler konstant motarbeider oss og truer vår indre fred, hva gjør vi?

Nå har ikke jeg noe fasitsvar på det.

Jeg kan bare skrive hvordan jeg selv håndterer det.

 

For det første analyserer jeg litt.

Er dette en person jeg er nødt til å forholde meg til?

Er det nær familie som vi innimellom må møte, er det kollegaer eller noen i vår nære omgangskrets?

Hvis det er noen jeg ikke har noe nært forhold til, har jeg ingen problem med å fjerne meg fra dem.

Er det facebookvenner vi ikke kjenner, da kan vi fjerne dem eller blokkere dem.

Av og til haker jeg bort, følger, hvis jeg ikke vil se alt de legger ut.

Vi er ikke nødt til å være venn med hele verden, for enhver pris.

Og det er ikke min jobb å “oppdra” dem, det får de stå for selv.

 

 

Det vi må først og fremst må forstå, er at vi får ikke til å endre andre mennesker.

Vi skal ikke for enhver pris prøve å omvende alle til å mene det samme som oss.

Det eneste vi kan endre er oss selv.

Samme hvor mye du bestreber deg på å gjøre ting riktig, vil det ikke bli riktig for personer som er opptatt av å være i strid med deg.

Det eneste du kan gjøre, er å la være å ta det inn.

Tenk at sånn er de, de får bare holde på, jeg kan ikke noe gjøre og nekter å la de dirigere følelsene mine.

En annen ting som kan løse opp, er å sende dem gode tanker.

Nå skal man ikke sende healing til de som ikke har bedt om det, men man kan sende healing til situasjonen man selv er oppi.

Send gode tanker til at det er fred rundt deg.

Særlig hvis du har en kropp som er sliten, er dette viktig for deg.

Det er ikke enkelt å lære seg dette, men med trening går det bedre.

 

Så ta ansvar for deg selv.

Du skylder ingen noe som helst.

Jeg har de som blokkerer meg for de orker ikke å se det jeg legger ut.

Det er helt ok.

Istedetfor å bli sur, synes jeg det er bra at de setter grenser.

Så gjør det som er best for deg selv

I dag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg