Hvis jeg gidder


I går kveld dro vi på påskehandel.

Vi kommer ikke til å sulte her i huset.

Det er helt sikkert.

Jeg hadde bestilt togoodtogo pakker på Bunnpris.

Derfor måtte vi ut 20.30 og jeg tenkte at da passer det med helgehandel.

Vi har jo nesten ikke kjøpt mat på 3 uker.

 

 

Det var mye brød i går.

4 brød, frukt, boller og en liten bukett påskeliljer, tilsammen kr 98,-

Jeg har to hjemmebakte i fryseren også, så vi blir ikke brødløs på en stund.

 

 

Så hentet jeg pakka som var kommet fra Oluf Lorentzen.

Nå har vi Tigersaus, ihvertfall et år til.

Pasta, pizzamel, syltet ingefær, svarte sesamfrø.

Inspirasjon til å lage mat utover våren.

Håper inderlig det blir mulighet for å abonnere på grønnsak-kasser fra Avdem  igjen.

Riflede pastaplater ser spennende ut.

Kanskje jeg skal prøve meg på en ny versjon, med pesto og hvitsaus og kylling.

Høres ikke det godt ut?

Og en pk gnocchi. Jeg må pønske ut noe godt der også.

Nå skal vi jo være mye hjemme dette året og pensjonisten skal fores.

 

Her bor vi. Nede ved sjøen.

Kjøleskapet skal fylles opp med basisvarer.

For ikke å snakke om grønnsaker.

I morgen skal jeg lage juice. Fermentere rødløk.

Skulle fermentere paprika også, men den var ikke noe tess, så jeg venter.

Vi kjøpte en 5 kgs kartong med reker. Lage rekesalat.

Vi skal ha pinnekjøtt i morgen og eplekake med is.

Den enkleste eplekaken

!ettvint og deilig mat å be gjester på.

Jeg kjøpte laks,  for jeg har så lyst på sushi en dag.

Det er innmari dyrt. Kr 150,- for 300 gr.

I tillegg skal jeg ha fritert scampi, for det har jeg i fryseren.

Det må bli fredag eller lørdag.

Og kalkunbryst og lammelår!

Hvor lang er egentlig denne påsken?

Jojo, vi skal vel ha mat etter påske også.

 

Eneste påskeblomsten er disse jeg fikk i TooGoodToGo pakka.

Glemte å kjøpe blomster jeg og i dag gadd jeg ikke så disse får holde.

 

 

Jeg har tatt frem litt påskepynt.

Gubben har kjørt robot på stua, men jeg vet ikke om jeg gidder å pynte før i morgen.

Kroppen har mer lyst til å slappe av.

Feriegjestene dro i dag og da faller man litt sammen.

Men snart får vi ta oss en tur til Halden og besøke dem.

 

Til middag blir det rester fra i går.

 

Jeg vil lese denne i dag, første i en trilogi.

Men nå tidlig middag.

Kanskje blir det ost og kjeks i kveld foran tv-en.

Nesten tre uker siden vi så tv, så det skal bli koselig.

Vi vet å kose oss her i huset.

I dag

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg