Hva skjer her da?

 

Vi lånte bort huset vårt noen dager i ferien mens vi selv var bortreist.

Til venner ja, ikke ukjente.

Jeg er ikke sikker på om jeg ville ønsket at fremmede skulle bo der når jeg selv ikke var hjemme.

Jeg vet at mange bytter hus i ferier men er ikke helt komfortabel med det.

 

Jeg la ut bildet over her på profilen min en dag og sa at det var tydelig at huset hadde vært utlånt.

Låneren ble forskrekket og lurte på om De hadde rotet.

Men det var heller motsatt, det var ryddig.

Putene stod så pent i sofaen.

Jeg har jo ikke øye for sånt så når jeg er hjemme ligger de hulter til bulter.

Jeg er så ukonsentrert når det gjelder slike ting at jeg kan skreve over noe som ligger på gulvet i dagesvis uten at hjernen min sier at jeg skal plukke det opp.

Ja hjernen noterer jo seg at det ligger der siden den gir beskjed om å løfte føttene men da synes den nok at den har gjort jobben sin og blir taus.

Det har vært morsomt å komme hjem etter å ha hatt besøkende.

For det første har de jo satt igjen så mange godsaker.

En hel pose med godsaker av den flytende typen, men det var også spennende å se hva annet som var kommet i hus.

I kjøleskapet var det nemlig også diverse etterlatenskaper vi har glede av.

I tillegg dukker det opp ting jeg ikke husket at jeg hadde, som grytekluter og eggeglass med mere.

Det var rett og slett spennende å åpne skap og skuffer.

 

Og da kommer vi til dagens tema, nemlig hvordan gjøre endringer.

Vi mennesker liker ofte ikke endringer.

Vi motsetter oss de ubevisst og går og trasker i de samme sporene hele tiden.

Ja vi vet vi burde gjort ting annerledes sier vi og så fortsetter vi som før.

For å snu inngrodde tankemønstre er det lurt å begynne med de små endringene, de som er så små at vi nesten ikke merker de.

Mim kjære venn, Siri, fra Siris hjertekammer hadde et godt råd, nemlig kle deg litt annerledes enn du bruker.

Miks sammen andre plagg enn du vanligvis gjør.

Ved å gjøre små endringer vil hjernen måtte tenke nytt.

Det må ikke være store revolusjoner.

Små ting i hverdagen som du gjør på en litt annerledes måte enn før.

Så mine venner som lånte bort huset, tusen takk, det har vært så spennende å komme hjem at jeg låner det gjerne ut på nytt.

Nam,nam knekkebrød med brunost, (egentlig lov bare i høytider hos meg fordi jeg tør ikke ha det i hus, for jeg spiser lite sukker, men det skal jeg spise til kveldsmat.

Jeg takker og bukker og smiler fra øre til øre.

I dag

 

 

4 kommentarer
    1. Kjekt å komme hjem til ryddig hus 🙂 Det er luksus det 🙂
      Endringer ja, de er av og til av det godt. Jeg har måttet endre mye. For å få bedre dager. Men noe endrer jeg også, fordi forandring fryder 🙂 Jeg er ikke sånt vanemenneske på alt. Jeg synes det er kjekt å endre litt på ting av og til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg