Hurramegrundt-dag hos meg i dag

 

Ja, her har det vært litt av hvert i dag.

Først var det tannlegen, noe jeg bestandig gruer meg til.

Ikke det at jeg er redd det gjør vondt, men det er så ekkelt når munnen er fastlåst.

Jeg var redd det var hull, men var ikke det heldigvis.

Det var derfor jeg bestilte time så jeg skulle vite alt var ok, før vi drar på tur.

 

I posten i dag kom det 2 stk rescuecream.

Jeg oppdaget denne kremen ved en tilfeldighet,

Jeg arvet en helt ny tube etter en tante og tilfeldigvis, ikke spør meg hvordan jeg kom på det, hun dyttet den sikker på meg fra det hinsidige, smurte jeg den på meg en gang jeg holdt på å få en stor kvise.

Innimellom har jeg hatt sånne digre, som nesten er kuler på et par cm og vonde.

Det rare skjedde at dagen etter var kulen borte.

Jeg har derfor brukt den med stort hell, men den må smøres på helt i starten.

Har det gått for lang tid, ja da hjelper det ikke.

Så det var dagens første tips.

Og jeg trenger ikke merke med reklame for alt har jeg betalt selv.

Oj, bøkene ja, de må jeg si fra er leseeksemplarer fra Aschehoug og Gyldendal

 

 

Så var jeg innom Danas og hentet med te.

Jeg bruker Damenes te, som skal ha gode urter for oss damer i alle aldre.

Om det virker, ja det vet jeg ikke, men når kroppen min sier at dette vil den ha, ja da får den det.

Når en kopp te blir til en treretter

 

I tillegg spurte jeg om hun hadde noe for covidhosten min og foreslo hun en kombinasjon som skulle hjelpe mot tørrhoste.

Nå har jeg vært bra noen dager, men kan være god å ha.

https://danas.no/

Er ikke jeg heldig som har henne her i kommunen?

Men du kan få du også for hun sender i posten.

Fine, naturlige produkter.

 

 

Ikke nok med det serru.

Så var jeg på Kitchn og hentet min nye Airfryer.

Det blir nok noen innlegg fremover der den blir testet.

Denne skal visstnok være best i test.

Det følger med oppskriftshefte så jeg har noe å øve på.

I tillegg følger jeg Kjersti Sandnes på insta, Min matgale verden.

Det er egentlig hun som har fristet meg så mye at jeg investerte.

 

Jeg har jo to kokebøker som skal testes også jeg.

Pluss at jeg kjøpte diverse bokhvete og glutenfritt, som jeg skulle teste på nyåret.

Ja det går ikke så fort i svingene.

Jeg testet den ene kokeboken da, det til gangs, har blitt rene sushieksperten og helt hekta.

Å helledussan, jeg prøver å lage sushi for første gang

Innbakt svinekjøtt i sursøt saus, fra boken av Elisabeth Le, Alt asiatisk

Biff Chop Suey, fra boken Alt asiatisk, Elisabeth Le

Sushi, forsøk 4. Wow, nå begynner jeg å bli god

 

 

Gubben har shoppet også.

Tydelig arbeidsfordeling her i huset.

Han kjøpte terassevasker og jeg måtte spørre om det var for å ha en som matcher motorsykkelen.

Når vi er inne på det, så kanskje jeg skulle sette meg enda et mål, nemlig å sitte på en liten tur.

Det er mange år siden sist for det er en himla jobb bare å få på seg klærne.

Men det hadde vært kjekt.

Det er litt som når vi tar gondolen opp på fjellet.

Det er en mer frihetsfølelse på et vis.

 

Vi var innom Europris også.

Lactasyd der er mye rimeligere enn på apoteket.

På Rema fikk jeg en liten gave i dag. Det var jo hyggelig.

 

Når jeg kom hjem, dro jeg frem frukt og grønnsaker som begynte å bli slitne og puttet de i juiceren.

Når grønnsak/fruktskuffen trenger å tømmes

 

Tutta tar livet med ro, som vanlig. Hun soler seg.

Det er rart hvordan hun kan ligge hele dagen.

Hvis jeg gjør det, mister jeg jo all muskelkraft.

Hun ligger jo 23 timer i døgnet, merkelig

 


Men nå er det ettermiddag og nesten hele dagen har forsvunnet.

Jeg skal nå å lese ut Erica James, før the Voice begynner.

Fredag i dag, da er det potetgull og dip og en sjokoladebit til kaffen.

Var vel ikke det en hurramegrundt-dag, så vet ikke jeg.

 

 

Nå sitter jeg her og hører Steinelva suse på andre siden av fjorden.

Det har knaket og braket der de siste dagene og nå åpner den seg mer og mer.

Det ville vært rart å bo et sted der alt stort sett er likt hele året.

Her er det jo et maleri som stadig endrer seg.

Leste at det hadde gått stort snøras på Trollstigen og ødelagt mye av restauranten og en del av veien.

Det hadde visst gått ras et sted det aldri har gått ras før.

Med den turisttrafikken det er blitt her i området, er det jo synd hvis de ikke har restaurant der oppe, men naturkreftene bryr seg ikke med hva vi ønsker.

Vi får håpe de greier å fikse det.

Uansett ikke noe jeg kan gjøre med det.

Jeg leser ut boken min jeg?

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg