Sushi, forsøk 4. Wow, nå begynner jeg å bli god

 

Å helledussan, jeg prøver å lage sushi for første gang

Sushi, andre forsøk

Sushi, 3. forsøk

I går ble jeg bare så imponert ….. over meg selv.

Plutselig hadde jeg knekt koden.

Løsningen var det jeg så på et youtubeklipp,  nemlig pakke bambusmatten inn i plast.

Videoen finner du under Sushi, 3. forsøk

I tillegg lot jeg chilimjonesen være utenom så det ikke ble så klissete.

Neste gang skal jeg prøve å ha majonesen inni igjen for synes det ble litt klabbete å ha den på etterpå.

Jeg fikk ikke fordelt smakene så godt heller.

Jeg brukte samme ingredienser som sist.

Men nå er jeg på riktig vei.

Nå skal det eksperimenteres med andre smaker etterhvert.

Man kan jo putte i alt man ønsker, ikke bare fisk.

Men i går spiste vi så det nesten tøt ut av ørene så nå tror jeg vi trenger en pause.

Men innmari glad for å ha knekt koden.

I går var det ingen irriterte utbrudd bare begeistring.

Det var gøy

 

 

Jeg brukte litt mer ris of smørekniven men den plastikkmatta gjorde susen.

Laks, avocado, paprika, vårløk

Hummersticks, avocado, vårløk og paprika

 

 

Imponerende, ikke sant. Nå blir jeg sjølgod

 

 

 

 

Fantastisk lørdagskombinasjon. Hjemmelagd sushi og Kompani Lauritzen på teltcamp lenger borti bygda her.

Denne utsikten når man blogger er heller ingen selvfølge.

Er det nok skryt for i dag?

Neida, det kommer mer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg