Når grønnsak/fruktskuffen trenger å tømmes

 

Nå var det på tide med en opprydding i frukt og grønnsaker.

Det er lenge siden sist jeg lagde juice og jeg hadde mye halvgammelt.

Myke pærer liker vi ikke her i huset.

Skrukkete gulrøtter, mandariner som har sett bedre dager, epler med flekker på, en skrukkete rødbet og en agurk som nok vil si farvel snart, en sitron som også har vært i huset siden jul.

 

 

Alt blir grovrenset og får slå følge med en bunt stangselleri.

 

 

Det ble helt fullt. Bildet er tatt etter prøvesmaking.

Nam, det er bare så godt.

Den juiceren er en av de kjøkkenapparatene jeg er mest glad i.

Nå er grønnsakskuffen vasket og kroppen har fått en god porsjon næringsstoffer.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ja, det både smaker og er nyttig for oss. Pluss at man får ryddet opp. Her blir det ofte en fruktsalat om det er frukt som ikke er så fine lenger. Grønnsakene går i lapskaus og gryter. Jeg juicer sjelden, men du fristet meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg