Helledussan, hva skjer?

Helledussan, hva skjer?

Det er sol.

Det er varmt.

Jeg føler kroppen slapper mer av.

Haha, ja det kan man tro.

 

I dag var jeg hos psykomotorisk fysioterapeut igjen.

Det er så gøy.

Det er så lærerikt også.

I dag lærte jeg at jeg hadde ikke sovet for lenge om jeg følte meg litt tung i hodet mår jeg står opp.

Nei, det betyr at kroppen har fått hvilt, at stresset har gått ut.

Jeg er jo gjerne oppe to til  tre ganger hver natt og føler meg våken.

Ja, det er fordi da har ikke kroppen nådd å slappe av, sier hun.

Dra ned rullegardina sier jeg, her skal det soves.

 

Jeg øvde også på å spenne muskler for så å slappe av.

Dette skal jeg øve på til neste gang.

Ja, for kroppen min er ganske så anspent.

Det er noe jeg ikke har forstått her jeg har sittet i årevis og trodd jeg har slappet av.

Hun sa også at siden jeg er vant til å være sliten, fanger jeg ikke opp når det er en infeksjon.

Jeg tror det bare er slik liksom, helt vanlig.

Kanskje har jeg gått med den infeksjonen ulmende i lang tid, uten å ta noe notis av den.

Og det mange ikke vet er at når det er infeksjon i kroppen, ja da påvirkes stresset, blodsukker, insulin med mere.

Og da vil den spare på fettet for den tror det er unntakstilstand.

Er det ikke spennende hvordan alt henger sammen?

 

 

 

Og i dag dukket en reklame opp foran meg.

For flere år siden, leste jeg boken til Brandon Bays.

Hun hadde en kreftsvulst på størrelse med en baseball.

Hun valgte å ikke operere men lytte innover og finne ut hva kroppen ønsket.

Det tok ikke mange ukene, så var hun frisk.

Og Neida, for all del, jeg sier ikke at noen skal gjøre det.

Men for meg er det en tankevekker.

Kroppen min har nemlig ikke lyst på slanke/diabetes sprøyter.

Men husk at jeg velger for meg, du må gjøre det som er rett for deg.

Bays sier at følelser er det som skaper det meste av sykdom.

Hver en følelse blir lagret i kroppen og sender signaler til cellene.

Cellene fornyer seg hele tiden og vi må legge ting bak oss så celleminnet endres og vi får nye celler.

Det er dette healing hjelper oss med også.

Healing hjelper kroppen til å gjøre seg frisk.

Men det kan ta tid.

Og Neida, jeg sier heller ikke at hokus pokus, så blir alle friske.

Men det er interessant.

 

Så nå må jeg fortsette på min reise mot en friskere kropp.

Jeg skal lære den å kunne slappe av.

Og når den har lært det, skal vi lære den at den kan bevege seg og så slappe av igjen.

Verktøykassa mi vokser med stadig flere hjelpemidler.

Men det viktigste jeg må lære er når jeg er på jobb og når jeg tar fri.

Jeg er nemlig alltid på jobb.

Selv om jeg sitter bare her hjemme.

Kroppen har hele alarmberedskapen oppe og gå, i tilfelle jeg må gjøre noe fysisk, den ikke har krefter til.

Oj, da ble det en avhandling igjen.

Det var ikke meningen, men slik bobler jeg over.

 

 

Denne skal jeg lese i dag.

Jeg skulle skrevet bokomtaler, men tror det må vente til i morgen.

Jeg gidder ikke i dag, selv om jeg vet at da blir jeg hengende etter.

 

I dag har jeg nemlig rotet bort litt tid på å lete etter ferie.

Vi skal en uke på ferie i Danmark, sammen med hele familien.

Da trenger nok vi gamlinger 2 uker avslapping etterpå, hihi.

Jeg hadde håpet på en hoppe på tur som var litt rimelig, men foreløpig har ikke prisene gått ned mye i juli.

Is i magen sa de på Tui, det er veldig vanskelig for meg.

Jeg har lyst til Kypros tror jeg.

Jeg har lyst på gresk mat, ikke spansk.

Har sett meg ut et sted som heter Fig tree bay.

Det var et rom igjen på et fint hotell der, men Kroatia, kan også være et alternativ.

Jeg har sendt en bestilling ut i luften så vi før se hva som skjer.

Spørs hvor lenge jeg greier å vente.

Kanskje blir det å være hjemme, det vet vi ikke.

Men det er lov å fantasere.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg