Haugesund

Utsikten ved frokosten

 

Haugesund viser seg fra sin beste side.

Fint vær når vi kom i går, drittvær i natt med regn og vind, fint igjen i dag.

Snakk om å være heldig.

 

Ut på luftetur. Vi ble anbefalt å gå ut på Bakerøya så da gjør vi det.

 

 

Det var så mange fine butikkvinduer

 

Det er ulike byggestiler i byen, nytt og gammelt omhverandre.

Gjerne gamle hus, inneklemt moderne bygninger.

Og mye som ikke er vedlikeholdt, noe som er trist.

Disse så ekstra ille ut, jeg vet ikke om de skal pusses opp eller rives.

Det er flere nye blokkleiligheter ved sjøen så kanskje disse må vike.

I så fall er det litt trist.

 

Her er et slikt stakkars inneklemt hus.

 

 

Bakerøya, her er det sikkert mye folk om sommeren.

 

 

 

 

 

Vi gikk og gikk i timesvis……..trodde jeg. Men klokka viste at vi hadde gått 11 min, inkl mine pauser.

Kroppen min er ikke så veldig glad i å gå for tiden.

 

 

Det var mange flotte hus å se på veien dit.

 

 

 

 

 

 

Heldig han som har fått fisk.

 

Det er en lang gågate. Nå skal vi ha en pitstop før vi går over den andre broen over Smedasundet.

 

 

Bak ser vi en diger plattform, sikkert inne for renovering. Johan Sverdrup.

Tenk alle arbeidsplassene vi har på grunn av oljen.

 

 

 

 

Flott by dette.

 

 

 

 

På vei opp på broen. Fin utsikt. Nesten som på et cruiseskip

 

 

 

Dette treet var fullt av småfugler som hadde konsert.

 

 

Alle kjellerinngangene viser at mange hus ikke er av ny dato.

 

 

 

Italiensk til lunsj, snadder.

 

 

Vi bor i James Bond avdelingen på hotellet. Rommet vårt heter Octopussy.

 

 

Hver fløy har ulike filmer som tema. Her utvandrerne.

 

James Bond.

 

 

Clarion Collection Amanda

 

 

Hvem puttet et hjerte oppi kaffen min?

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ååååå, her var det mye jeg kjente igjen. Jeg har vært mye i Haugesund i mitt liv. Jeg var innom et par ganger i fjor. Dessverre var begge gangene begravelser, så da var jeg ikke og gikk i bygatene. Jeg har mesteparten av slekta mi i Haugesund ser du. Mamma var derfra.
      Jeg planlegger å ta en tur dit om ikke så lenge, hvis helsa holder. Men akkurat nå virker det ikke som at det skal bli en realitet. Tiden vil vise.
      Heldige med været ja, og kos med hotellet med filmtema. Jeg bor jo alltid hos familie, men har lyst å bo på hotell en gang også. Da skal jeg kanskje velge det hotellet 😉
      Tusen takk for herlig titt av Haugesund ♥♥♥

    2. Å som jeg lengter tilbake til Haugesund 🥰 Var der for noen år siden, men vi hadde dessverre ikke like fint vær som du. Så mye flott å se på og noen av stedene var vi innom da vi var der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg