Grønnsak-kasse nummer 9


Her kommer grønnsak-kasse nummer 9 fra Avdem Gårdsgrønt.

Nå har jeg vært litt på farten og har ikke blitt mye matlaging.

Alene er jeg også. I går lurte jeg meg til å kjøpe take away, i dag har jeg en boks rester, fra fryseren.

Rester må også spises.

Men fra i morgen, må jeg skjerpe meg og lage mat.

Lørdag og søndag har jeg også en herremann innom som vil ha middag.

 

Delikatessepoteter. Så bittesmå poteter har jeg aldri sett før, men det er nesten så jeg får vann i munnen, for disse må bli god. Stekt i airfryer, tenker jeg, med hjemmelagd pesto?
De skal spises i helga, hvis jeg får hjernecellene så oppe og gå at de greier å tenke litt.

Hmmmmm, lørdag kveld, koteletter, grillskiver, hmmmm, tenke litt mer

 

 

En broccoli

Nydelig grønnkål. Den grønnkålen jeg har fått i de kassene, har bare vært fantastisk. Rå eller varmebehandlet. Jeg må lage litt grønnkålchips en dag. Det er fredag i morgen. Får se hva jeg finner på. Tempuragrønnsaker kanskje?

 

Løk bruker jeg mye av.

 

Salanova. Et lite kunstverk av en salat. Helt ukjent for meg.

Purreløk er jo deilig, både varmebehandlet, i salater og på brøskiva. Jeg putter mye grønt på brødskiva for å få i meg nok grønnsaker.

Rosa stangselleri. Forrige gang brukte jeg den i wok og gryter. Jeg syntes den ble for sterk å spise rå. Jeg har litt vanlig stangselleri i kjøleskapet også. Jeg tror jeg må lage litt juice igjen. Ta meg en tur og handle litt i morgen.

En stor flott squash.

Her må det fintenking til.

 

Fredag:

Noen kyllingstrimler fra fryseren, stekte delikatessepoteter med pesto. Hodet mitt sier at jeg må ha tomater til og paprika, broccoli og purre/vårløk

Lørdag:

Løvsteik med resten av potetene, salat,  bernaisesaus

 

Søndag: Saltet lammekjøtt, med kålrot og gulrotstappe og poteter.

 

Mandag:

Torsk eller laks, i gryte med poteter, grønnkål, purreløk, gulrot, rosa stangselleri, fløtesaus

 

Tirsdag og onsdag blir jeg på farten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg