Too good to go. Første forsøk

Kjenner du til app-en TooGoodToGo?

For å minske matsvinn, er det noe enkelte restauranter og butikker tilbyr.

De har et lite utvalg forundringspakker de selger hver kveld.

Varer som ikke er holdbare og må kastes.

Via app-en kan du bestille og betale en slik pakke.

Vær obs på at det nødvendigvis ikke er så mange, så du må kanskje være tidlig ute.

 

 

Jeg bestilte to pakker i dag.

En fra Sødahlhuset som er en kafé og butikk, der de legger vekt på kortreist mat.

Denne hentet jeg først og ble først litt skuffet.

 

Et slags rundstykkelignende og 2 biter sjokoladekake.

 

Men etter å ha spist det rundstykket, som var grovt og hjemmebakt og utrolig godt, tror jeg de har fått en ny kunde.

Og jeg smurte i meg begge delene og er stappmett og skulle delt det i to.

Kanskje var det verd å kjøre 1,5 mil for? Nesten så jeg synes det, så godt var det.

Sånn økonomisk og miljømessig, er jeg usikker.

Den andre posen hentet jeg på Bunnpris og den var utrolig imponerende.

Jeg ble nesten målløs og det skal jo noe til.

Ja, enkelte vil nok påstå at akkurat det ikke er mulig.

 

 

Kr 39,- for alt dette.

2 energidrikk(er vel noen i familien som vil ha. Jeg har aldri drukket en boks energidrikk)

1 brød, så da slipper jeg å bake. Skal dele det i skiver og fryse.

1 ostebrød til frokost i morgen.

3 rundstykker, puttet i fryseren.

1 croissant

1 pose pastaskruer, fordi det var hull på posen.

1 lita pakke kyllingstrimler, som ikke var utgått på dato en gang. Passer perfekt til middag i morgen.

1 boks tatziki

Det var forundringspakken sin det.

Dette prøver jeg nok igjen, kanskje neste uke.

 

Og i morgen kommer en utvidet grønnsak-kasse, for jeg sa de kunne putte oppi litt ekstra.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg