Grønnsak-kasse nummer 10

Da var det ny kasse å hente.

Her var det mye snadder.

Utfordringen min akkurat nå er at vi er mye på farten.

Denne uke er det Romsdalsmartna.

Da er det Food truck festival også.

Det vil si at det er mange food trucker med mat fra mange land.

Det har jeg lyst å prøve et par dager, kanskje Guros en dag og Dim dum en dag.

Da blir det ikke mange dager å lage mat før gubben drar igjen.

Men nå er det mye rotgrønnsaker og de holder seg lenge.

 

 

Broccoli.

Jeg har ikke brukt den forrige, så den skal jeg bruke i dag.

Purreløk er jeg tom for.

 

Neper er godt.

Knutekål igjen. Det var en positiv overraskelse. Jeg brukte den forrige både skavet i salat og i wok. Godt begge deler.

Nakkekoteletter med parmesanpoteter og rødbete/knutekålsalat.

 

 

1 stor bifftomat. Den blir nok spist på brødskiva, sammen med kokt egg, med salt på.

 

Rød løk har jeg alltid i hus, men nå var jeg tom, så det passet godt.

Salat

Kålrot.

 

Onsdag:

I dag har jeg noe spekeskinke som har ligget i fryseren lenge og må brukes.

Jeg har også en pose med asparges jeg fikk på Rema, fordi de ikke kunne selges.

Da tenker jeg hvit saus. Broccoli og purreløk.

Men hva har jeg til? Poteter?

Torsdag og fredag tror jeg det blir food trucks

 

Lørdag.
Løvstek, stekte poteter, bernaisesaus  og salat.

Nei, jeg har jo tenkt på sushi i helga. Hmmm, tenke

 

Søndag har jeg bestemt at det er på tide med hjemmelagde kjøttkaker.

 

Ja, da blir det ikke all verdens nyoppfinninger denne uken.

Neste uke blir det alene mat. Da blir det wok en dag ihvertfall.

Bare to kasser igjen, så fyker vi langt avsted, til Karibien

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg