Gørr kjedelig

Ja, litt gørr kjedelig, er det faktisk.

Jeg var ganske så sur når jeg stod opp.

Og flere timer etterpå, er jeg like sur.

Litt sur blir man når man er sulten.

Bildet viser frokost og lunsj i går.

5 dagers fasteimitert diett.

 

 

Været vet vi jo alt om.

Det uler i ørene av katastrofemeldinger.

Og det er ille mange steder, huffameg.

Og gubben forsvant på arbeid igjen og her sitter jeg.

Og kjeder meg.

 

Middagen i går var heller ikke noe som satte fart på humøret.

Ihverfall ikke rett vei.

Lavt blodsukker og lite mat, er ikke det beste akkurat.

Men……..

 

 

Da er det bare å ta seg selv i nakken.

Hør her kjerring.

Nå har du fått sytt litt.

Det er kun fem dager du spiser lite, etter det har du en måned der alt er normalt.

Du har skapene fulle, av alt du kan tenke deg å spise.

Og du er frisk, så du kan spise akkurat det du vil.

Ja, drittvær er det, men du slipper billig unna.

Det er ikke noe fare rundt deg og alle dine har det bra.

Gubben er på jobb og heldig er både du og han.

Ikke var været så ille der han er heller.

Han jobber 12 timer ute mens du sitter inne i varmen.

 

Har jeg noe å syte over?

Nei, ikke i det hele tatt.

Men litt sur er jeg fortsatt.

Derfor skal jeg koke kaffe og om en time spise litt.

Jeg har Lillasjeloppgaver som venter.

Og så skal jeg stikke nesa i boka mi.

Etter tips har jeg stablet opp de jeg skal begynne på,

Jeg satte på ei vaskemaskin og jeg ryddet bordet mitt her, før jeg stablet de.

Det hjelper nemlig på humøret å gjøre bitte litt.

Dessuten vet jeg også at jeg får besøk.

Jeg er egentlig veldig heldig her jeg sitter

I dag

2 kommentarer
    1. Litt sur er det lov til å være, og da er det fint at du snakker deg selv opp igjen. Det pleier jeg å gjøre også 😉😊
      Ønsker deg en god dag videre, og bare spis, tenker jeg. ☺️

    2. Nydelig, en veldig fin pep talk til seg sjøl. Er i gang med en prat her jeg også, men jeg er ikke sur. Heldigvis. Må bare holde meg i aktivitet. Lykke til med dagen din, du hadde litt av en stabel bøker. Jeg skal ta fram lydboka jeg lytter til, den har visst hatt seg en pause 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg