Gørr kjedelig?

Da er det fredag igjen.

Noen synes det å legge ut hva en spiser til middag er direkte tåpelig.

Andre synes det er gøy.

Så er du av de første kan du bla forbi.

Så kommer det om bøker.

Noen synes bøker er gørr, da kan du scrolle forbi.

Så kommer bilder av samme utsikt som jeg har postet tusenvis av ganger før, som jeg ikke blir lei.

Så skal du få høre om en liten tabbe fra min side, for 14 år siden.

Og er du ikke interessert i det heller, da bør du bare lukke bloggen for da er den helt uinteressant i dag.

For i går spiste vi danske krebinetter fra Godt levert pakken.

 

Jeg skulle lage to store, jeg lagde 4 mindre.

God mat og nok mat.

Vi måtte innom Rema en liten tur.

Vi bor jo i et omskiftelig kunstverk.

Det endrer seg fra dag til dag.

Det er høst ja.

Fine farger om høsten men jeg liker ikke at det går mot vinter.

Og i vinter blir det mye mat og bøker på bloggen for vi har ingen planer.

Men hvem vet om vi plutselig fyker avgårde et sted.

7,5 km fra oss til Åndalsnes.

Vi skal dit i morgen også.

Apoteket og en tur på kafé.

 

 

Dette svarte min sønn på i dag.

Det tar litt tid å nå igjennom kan du si.

Dette var i 2010, altså 14 år siden.

Og hvorfor jeg skrev det på Facebook siden hans og ikke i melding, ja det vet jeg ikke.

Vi skulle nok reise bort og var redd for å komme hjem igjen til fullt av kopper på benken , hvis han skulle reise etter oss.

Eller jeg var fersk bruker på face og ikke forstod helt hvordan det ble brukt.

Skal tro hvor vi var i september 2010?

Det vet jeg ikke for det var før jeg begynte å blogge.

Jeg tenker ofte på det når jeg ser folk blir spurt som vitner hvor de var til et visst tidspunkt.

Og en ting til er skummelt, det er at minnene våre endrer seg.

Husker du sa jeg til min sønn at vi var ofte her på biblioteket når dere var små.

Mamma, jeg hadde flyttet ut hjemmefra jeg, når dette ble åpnet, var svaret.

Ja vi var mye på biblioteket, men ikke på dette nye.

Jeg kunne levende forestille meg at vi var der når guttene var små.

At vi leide både filmer og bøker.

Men nei, vi var ikke der sammen.

Ofte minnes jeg og gubben noe også og vi har helt forskjellige minner om den samme situasjonen.

 

Alene hjemme og jeg leser.

Denne måneden har jeg lest mer og kjenner at kroppen liker det.

Den hviler på en helt annen måte når jeg er alene.

Dette var en aldeles nydelig bok. Omtale kommer.

 

 

I dag lagde jeg fiskegryte.

Jeg hadde en rest med saus og grønnsaker fra i går og litt bernaisesaus.

Blomkål, persille, en sopp og potet

Potet, sopp og persillen koker i litt vann.

Så blander jeg inn blomkålen og lar den få noen minutter før jeg har i sausene og fisken og ca 1 ss karri.

 

Det ble godt.

Fredagskveld betyr snacks og sjokolade.

Det blir også kaffe og en kroneis.

Har du smakt den nye kroneisen til Hennig Olsen med krokan?

Den er bare så innmari god.

Og siden vi spiste fisk tidlig, blir det nok også et par ostesmørbrød.

Så da spørs det om du synes det var en gørr kjedelig dag eller en fin dag.

Jeg synes det siste.

I dag

Oj, der kom tjeneren med både kaffe og is. Nam

4 kommentarer
    1. jeg elsker bloggen din Mariann. Fortsett å nyte det livet gir deg. jeg ønsker deg alt godt, og mye fred i hjertet og kjærlighet. og tusen takk for alltid å prate fra leveren. og for alle gode ord du poster. jeg skal innrømme jeg blir litt sulten av all den gode maten du lager, og å lese er herlig.

      ha en fantastisk fin dag, akkurat som du er fantastisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg