Goodbye Norwegian Breakaway , Goodbye Miami

 

Er det dette man kaller skyskraper?

 

Vi vender nesen hjem og reflekterer derfor over nye cruiseerfaringer. Dette er vel cruise nummer 17 tror jeg, nummer 3 med Norwegian  cruiseline.

På bildet ser dere 8 solsenger noen har reservert. En person la håndklær på 18 solsenger klokka 07.30 og fire timer senere hadde ingen kommet. Når noen til slutt begynte å klage, ble hun sint og rapporterte til vakta. Noen er utrolig frekke. Vi måtte si som sant var, at det hadde ikke vært noen der. De var utrolig dårlig på å tømme senger ombord. På Celebrity sjekker de jevnlig. Er senga tom, setter de på en lapp med tidspunkt og har du ikke kommet tilbake når de sjekker om 30 min, tar de tingene dine.

 

Siste dagen lå vi bare og slappet av i skyggen. Jeg lot skliene være i fred. Det er nok ikke noe for meg. Svømmebassenget fikk også være for her var det rett og slett overbefolket. 4000 passasjerer og svømmebassenget er ikke noe større enn på skip med 2000 passajerer, heller mindre. Og her svømmer man ikke. Man sitter man som sild i tønne på bassengkanten eller står i kø, i bassenget. Vel vel, stod over jeg. Slik sett liker jeg voksenbassengene på Celebrity bedre.

 

Vi var på show med Alan Chamo fredagskvelden. På sjødagen, var det foredrag som jeg ville ha med meg. Han snakket om hypnose og det er jo egentlig mye likt meditasjon, noe han også påpekte.

De ulike stadiene vi går i og det dypeste er når vi sovner. Hypnose i likhet med transe, er ikke farlig. Man våkner jo opp av søvn også.

Han snakket om hvordan vi ved hjelp av tanker mens vi er i hypnose, kan snu ting positivt.

Noe jeg selv må bli flinkere til.

Hvis dere går inn på denne nettadressen, kan dere laste ned 3 programmer.  Jeg skal teste de selv senere.

 

Det var fint når vi kom til Miami igjen søndag morgen.

 

 

Her står lastebilene klar med påfyll.

Norwegian Breakaway midt i skoleferien er ikke det jeg vil anbefale en førstegangscruiser. Det var hektisk på sjødager, mye folk og man må lete etter rolige steder. Amerikanerne er høylytte og engasjerte, så de høres.

Det er freestylecruising på Norwegian. Det betyr at du spiser når du vil og hvor du vil. Det er tre hovedrestauranter men det var samme many på de alle, så jeg forstår egentlig ikke vitsen.

Vi foretrekker spisesalen med faste spisetider. Der er det to bordsettinger. Det gjør spiseopplevelsen roligere for slik det var her, var det ofte stress hos kelnerne som skulle få mest mulig gjester gjennom på kortest mulig tid.

Jeg synes derfor servicen ble dårligere og smilene og personligheten til kelnerne mer fraværende. Har man samme bord og kelnere hver dag, blir det mer personlig. Men dette er jo en smakssak.

 

Vi vinker farvel til Breakaway. Det var kø for å forlate skipet selv om vi ble oppropet i grupper, men immigration var fantastisk. Køen for å gå av skipet skyldes at vi ble sendt kun i små grupper til immigranter og det eneste vi trengte å gjøre var å se inn i kameraet. Ansiktsgjenkjenning. I fort Lauderdale i desember var det jo ei mil kø.

Skorpiontower i midten, den billigste leiligheten her ble oss fortalt koster 5,8 mill dollar.

 

Ikke langt utenfor bykjernen, er det vanlige byområder med småhus.

 

Og det er ikke langt til flyplassen, ca 20-25 min

 

Fruen testet en donut til før hun forlater Usa

 

Ingen innsjekkingskø, rolig fin flyplass, den deler der vi var. Vi fikk sjekke inn fra klokka 13, selv om flyet går først klokka 17. Litt kø gjennom sikkerhetskontroll men ingen kø inn til England. Ganske så smooth hele turen, så langt.

Nå sitter vi på Gatwick og er litt tidsforvirret. Vi startet fra Miami 5 pm og plutselig er natten borte og klokka et 7 om morgenen, 6 timer frem.

Vi hadde bestilt Norwegian men det ble ingen drømmetur med Dreamlineren men mindre Style, nemlig Privilige Style. En mann var flyvert og smilte, de kvinnelige dro ikke på smilebåndet i det hele tatt,  de så ut som roboter.

Underholningssystemet som er så supert på Dreamlineren, var erstattet med en liten skjerm der de sendte film med dårlig bilde og skurrete lyd. Vi håper vi får Dreamlineren når vi drar igjen i desember.

De som tror det er kjedelig å være på cruise, tar ihvertfall grundig feil. Hvis du ønsker det kan du ha dager smekkfulle av opplevelser.

Denne uken har vi vært i Honduras, Belize, Costa Maya og Cozumel i Mexico. Samt 4 dager i Miami.

 

 

4 kommentarer
    1. lillasjel står det jo å det kan hende det betyr lilla sjel på svensk, men uansett så datt det ned noen ord i skallen min for lilla og sort er jo så fint sammen.

      Jeg hvisker inn i øret ditt;
      – Du er nydelig i sort
      og før du aner ordet av det
      visker jeg deg bort
      😉

    2. Jeg vet det er mange som sverger til cruiseferie, men for meg virker det veldig stressende og alt for mye folk. Blir litt sliten jeg da. Opplevelsene derimot kunne jeg godt ha tenkt meg å være med på 🥰 Gøy å lese om.

      1. Vi merker stor forskjell på de nye, store skipene i forhold til de eldre, mindre. De er mer avslappende. Tiden på året man reiser er også avgjørende. Men drar man til et sydenhotell med barnefamilier er det like travelt. På skipet kan man velde de stedene det er rolig for de er der. Man må bare være oppmerksom på dem. Et cruise er hva du gjør det til selv. Du kan være der det er travelt of folksomt eller der det er avslappende og rolig. Vi dro jo sammen med den yngre garde denne gang og de vil ha mer aktivitet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg