Fornøyd frue


Ikke vanskelig å se at vi er i festningsbyen Halden.

 

I og med at vi kom ned i går kveld, ble det en tur på shopping, mens ungene var på skolen.

Været er flott og det er fint her nede.

Mye koselig bebyggelse.

Og grønne jorder.

Men vi drar over gamle Svinesundsbrua, til Sverige.

Først et lite ærend vi nordmenn liker.

Systembolaget.

Vi holdt oss noenlunde lovlig, et brett øl, 2 sprudlende pluss en 3 liter rødvin. 700 kr.

Men kjerringa skulle jo på favorittbutikken sin.

Cassels.

Og med min flaks hadde de 25% på alle kjoler.

Og jeg går jo stort sett kun i kjoler.

Klar for prøving.

Den fremste var litt trang og ble ikke med, angrer på det nå.

Men jeg kan dra en tur til jeg.

11 plagg, der 10 ble registrert som kjoler, a 299,-.

Var en finere, foret kjole til kr 500,-

11 kjoler, kr 2700.

Gjett om jeg er fornøyd, jeg flyr nesten.

Mye av det jeg har hjemme, er slitt,  for jeg handler ikke så ofte.

Elsker lette plagg som ikke krøller seg i kofferten og er behagelig å ha på.

 

Sjekk de tomatene da.

Ser det ikke fristende ut.

Men ble ikke kjøp av mat nå, kun brus og ramlösa.

Får se på mandag,  før vi vender nesen hjem tirsdag.

Litt ost kanskje, kunne vært greit å ha med hjem.

 

Så kjørte vi nye Svinesundsbrua hjem igjen.

Norge igjen.

Vi kjører på grønt.

 

Alle må kjøre igjennom, men vi ble ikke stoppet denne gang.

 

Vi nærmer oss.

 

 

Vi rotet litt med å finne frem igjen, men gps er fint.

 

Klar for å pakke ut.

Hvis jeg har tid, for dette er ei kjempemorsom bok.

Og så kommer jo ungene.

 

Da har jeg pakket ut.

Det går i mønster og blomster hos meg.

Kjekt å gå ned fra xxl til xl.

Fortsetter vektnedgang, blir det kanskje L til neste sommer.

Det hadde vært supergøy, men vi får se hva som skjer.

Kanskje har ikke kroppen lyst til å gå ned mer.

 

 

Lesestabel  for juni presentert , tema bøker gitt ut i 2023.

Lesestabel juni 2024, utgitt 2023

 

Bokomtale også publisert

 Christina Erikson, Kvinnene på Svartå

 

Jeg ligger ikke helt på latsiden om jeg er på tur.

Fin dag.

Nå er det taco med gutta.

Ikke rart fruen er fornøyd.

I dag

2 kommentarer
    1. Gratulerer med mange nye kjoler. Klær slites, ser mine begynner å få et tafsete look.
      Vet du, jeg har tenkt det nå jeg har sett bilde av deg, at du må ha gått ned. Gratulerer. Kan tenke meg at det er en god følelse. Tenkte sjøl at denne sommeren skulle bli den letteste på lenge, slik ble det ikke 🙂

      1. Fortsatt har jeg altfor mye kg og vanskelig å gjøre så mye ned og ikke vil jeg ha slankesprøyter. Men godt at det minker litt. 😊 Det funker med disse 5 dagers fasteimititert diettene. Skal ta en til i slutten av juni. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg