For et kaos

 

For et kaos

Ja akkurat nå sitter jeg midt i kaoset.

Det er ikke så mye kroppen min vil være med på.

Derfor er det rasjonering av krefter.

Men likevel skaper jeg mitt eget lille univers.

Et rom fylt av lykkelige, gode stunder.

Et rom med sterke, gode energier og masse kjærlighet.

 

Nå er det vel ikke noe hemmelighet at jeg har latt bøkene ta større plass i livet mitt.

Dette fordi jeg ser på de som medisin.

De tar meg med rundt i verden, selv om jeg sitter her i godstolen.

De gjør at hjernen min hele tiden utfordres.

Derfor leser jeg også variert, nettopp for å utfordre hjernen.

Jeg kan ikke kun lese krim eller kun bøker med happy ending.

Jeg kan ikke kun lese bøker jeg liker,  som jeg kan nikke bekreftende til.

Nei, jeg trenger engasjement, at jeg må bruke tankene, filleriste dem litt.

Derfor leser jeg også bøker jeg kanskje ikke bestandig liker like godt.

De lager nemlig litt turbulens oppe i toppskallen min og jeg tror det er sunt.

Og så skriver jeg omtaler for å inspirerer til lesing.

 

 

Jeg kjøper bøker, mange bøker i året.

Men de to siste årene har jeg også fått mange bøker fra forlagene.

Jeg har ikke betalt for å lese eller er pålagt å skrive om de.

Ikke gir bloggen penger i kassen heller, da må jeg i så fall få tusenvis av lesere.

Nå er jeg klar for å gjøre endringer på leserommet mitt.

Jeg har nemlig et eget rom i huset.

Det går under navnet Healingrommet, for her tar jeg imot klienter.

Ja vanligvis, når det ikke er bombet, slik det er nå.

Kontoret, her har jeg pc og skriver jeg blogg, Lillasjelord, osv

Kantina kaller gubben rommet når han sanker inn kopper og kar, for når jeg er alene, spiser jeg her også.

Siden jeg er mye alene og rommet er varmt fra varmepumpen, jeg slipper å fyre, ja da bor jeg her inne.

Fra jeg står opp til jeg legger meg, til pusen sin store fortvilelse, for jeg fyrer ikke i ovnen på stua til henne.

Men siden bøkene formerer seg må noe gjøres.

Dessuten er også endring fantastisk bra for hjernen.

Det gir en ny energi.

Her jeg nå sitter og skriver, ser jeg rett inn i veggen

 

 

 

Jeg skal lage meg skrivestue.

Jeg flytter pc-en opp på loftet.

Den store skrivepulten skal ut, for der samler jeg rot.

Inn skal nye bokhyller så jeg får oversikt.

Jeg har bestilt skrivepult til loftet men de kommer ikke før etter jul.

Derfor er det kaos her for øyeblikket.

Skriveren min nektet å samarbeide med den nye pc-en.

Jeg fikk låne en skriver men den er så stor at den må stå på gulvet.

Så ja kaosrom er det nyeste navnet.

 

 

Men jeg koser meg jeg, midt i kaoset.

Synet av bøkene jeg skal få sortere i hyllene gjør meg glad.

Tanken på skrivestuen gjør meg glad.

Tanken på at ei venninne kom med et lite bord til meg, som er helt perfekt.

Tanken på at rommet skal bli ryddigere, gjør meg glad.

Tanken på hvor heldig jeg er, gjør at jeg fylles med takknemlighet.

I dag

 


Den nye utsikten når jeg skriver

4 kommentarer
    1. Så herlig da, med et nytt rom, noe å glede seg til og som gjør en glad og ny energi.

      Og mens forberedelsene styrer, blir det kaos både her og der 🙂

      Ønsker deg gode dager fremover <3 klem

    2. Den utsikten da. Det blir sikkert fint når alt er klart. Så godt å ha noe å glede seg til. Lykke til med prosjektet når det starter, og kos deg med bøkene så lenge. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg