For en dag, for en glede.

For en dag, for en glede.

Noen dager er nesten helt perfekt.

Jeg må si nesten, for det mest perfekte er når hele familien er her.

Men Tutta og gubben er fine å ha de også.

 

Dagen startet med deilig omelett til frokost.

 

Tutta og jeg startet dagen inne.

Hun er sjelden inne på leserommet mitt, men i dag var det så skummelt ute, at hun kom tuslende.

Gubben vasket nemlig veranda.

Huffa meg, det bråkte jo.

Jeg bar henne ut på andre siden av huset men hun smatt inn igjen.

Dette var for farlig.

 

 

Jeg planlegger lesestabel i mai.

Der blir det plukket ut og lagt til.

Det er den bokbloggen som tar lengst tid, så jeg skal snart begynne på den.

Kanskje tar jeg det på pcen over helga for da bruker jeg bare halve tiden, fremfor å pludre på iPad.

 

 

Jeg gjorde til og med husarbeid.

Jeg trekte rent på sengene og robotrock vasket gulvet.

Nå har jeg brukt roboten siden julen 2020.

Den vasker jo kun med kaldt vann og ikke såpe.

Den er ikke så god på flekker hvis de sitter fast, så de må vi ta med en klut etterhvert.

Jeg har derfor vært litt skeptisk til om det kan sitte igjen mye skitt.

Jeg vasket derfor grundig med mopp og flytende pep i dag, for å se, men det var ikke mer skittent enn robotmopen bruker å være.

Jeg ble positivt overasket.

Bare kaldt vann, mer bra for miljøet, kan det vel ikke bli.

 

Er du ferdig å bråke sier du?

Halen rett opp i begeistring, nå vil hun ut.

 

 

Så slo jeg til med en nydelig sommersalat.

Enkelt og himla godt.

Fantastisk lunsj

 

Til og med Tutta har dristet seg ut, nå når bråket er borte.

Hagemøbler ja, de bør jo testes ut.

 

 

Kaffe, is og jordbær og blå himmel. Det er bare fantastisk.

 

 

Og sushi til Tv-kvelden. Ny episode av Kompani Lauritzen.
Men det tok tid i dag å lage sushi. Jeg stod i 1,5 time ved kjøkkenbenken.

Ble litt ekstra for jeg lagde innbakt scampi. Var litt uheldig med risen også, den kleber litt lite.

Men jeg trenger å trene på å stå, så tar det som trim.

Men godt ble det.

Snakk om fantastisk dag i går.

Jeg må nok ta det litt rolig for å hente meg inn igjen

I dag

 

2 kommentarer
    1. Innholdsrikt og kjekt, både med masse bøker, rengjøring og god mat. Og så ble fine Tutta også fornøyd ♥
      Det er et litt lavere tempo her i huset kan jeg si 🙂
      Ha en herlig fin søndag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg