Følte meg innestengt

Det er bare et fantastisk vær ute.

Men det var minusgrader, så ikke noe varmt.

Både pus og jeg var ute og snuste litt på temperaturen og gikk inn igjen, begge to.

Hun er så snål den katta.

Hun mjauer og skal følges til matskåla når hun skal spise.

Hun kommer og mjauer når hun vil følges på rommet for å legge seg.

Hun ligger på vaskerommet om natta.

Og hvis døra står oppe, sitter hun i døråpningen og mjauer til jeg kommer ut.

De som ikke har dyr, vil vel si at hun må bare sitte der.

Men når du skal se film og det sitter en ved beina dine, ser tilbedende opp på det og mjauer og blir der sittende, ja da smelter man til slutt.

Vi gjør Ihvertfall det her i huset.

Og så snakker vi jo til henne som om hun var et barn.

Og det aller dummeste er at vi gjerne gjør det med sånn babystemme.

Hva er det du vil da ? Vil du legge deg? Er du sulten nå da? Å ja, venter du på at jeg skal komme ut ja.

Ja da slik sitter vi.

Innimellom sier vi litt strengt at gå nå og spis uten at vi er med.

Men hun vet jo at vi ikke mener det, for det er jo litt kos dette samspillet mellom oss.

 

 

 

Så vi var enige om at det var litt kaldt ute.

Men det føltes bare så innestengt inne.

Luften ute er jo bare helt nydelig, frisk og herlig.

Og jeg har jo varmeteppet jeg kjøpte i fjor.

Jeg kan ikke få fullrost det, det er bare fabelaktig.

Stort teppe med varmekabler.

Og plutselig varmet solen så jeg kan stikke ut tærne innimellom

Den firbeinte er dog ikke fornøyd med teppet.

Man skal nemlig ikke legge noe oppå det når det står på varme.

Hun får dermed ikke ligge på fanget.

Men hun har egen polstret stol, så det er ikke synd i henne.

Ja hun synes jo det selv selvfølgelig.

Vi nyter dagen

I dag

 

Se solen og fjellene speiler seg i de gørskitne vinduene mine. Jeg må bare få vasket de en dag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg