Føler meg usedvanlig heldig

I går var vi på bytur.

Når man bor på et ikke for stort sted, må man innimellom det.

Været var svært skiftende, så lekre bilder tatt fra bilen, kan jeg ikke stille med denne gangen.

Men en regnbue ble det, gjennom våte og skitne vinduer.

 

 

Det er kjekt å shoppe litt.

Jeg er ikke den store shopperen.

Når vi er på ferie, er vi sjelden innom butikker.

Men jeg liker jo å la meg inspirere når jeg lager mat, så ofte er det det jeg handler.

Her var jeg innom Oliviers.

Krydder, olivenolje og tomatpulvet.

Bare så dumt at det er så dyrt der.

Hadde de senket prisene litt, ville jeg handlet mye mer.

Salat/pasta krydder, tomatpulver og olivenolje med hvitløk

 

 

Asiabutikken.

Jeg fikk jo ny sushibok som inspirerte meg. Da ville jeg ha litt av ingredienser brukt i boken.

Jeg aner ikke om det blir brukt.

Noe av det kjøper jeg på Rema, som riseddik, noriark, sushiris, ingefær, sesamolje, wasabi, sesamfrø,  men nå kjøpte jeg det her for å prøve andre typer.
I tillegg kjøpte jeg marin, noe tanggreier og noe miso, som jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke.
To flasker av den sursøte sausen, som vi liker best her i huset.

Håper det ikke blir som med alt jeg kjøpte til jeg skulle prøve omstart med Berit Nordstrand og ikke startet om. Jeg må prøve i vinter å få brukt opp alt det glutenfrie melet.

Nye ledlamper i gangene.

2 kjoler til hun kjolegale fruen, kjøpt på Zizzi. Store størrelser er ikke så lett å finne.

 

Og ny veske. Jeg kjøper ny veske når den jeg bruker er utslitt. Kan ikke si det blir store forbruket, men kostet på meg skinn denne gangen. 🤪

Hjemme igjen, koste vi oss med takeaway, medbragt fra den store byen.

I helga må jeg lage selv. Har planer om en med sprøstekt nakkekotelett, og en med krabbe, for det er vel sesong nå.

Se nå hvor vakkert.

Det er kaldt, det er nysnø i fjellene.

Men nydelig vær, både ute og inni meg.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Så mye herlig det var å se på her. Koselig å komme seg ut litt av og til ja. Ny veske og kjoler er jo nødvendig. Jeg fikk kjøpt meg en kjole i helga, men den var ikke fargerik akkurat. Tror jeg skal satse på et fint skjerf til den. Sushi er godt da og dette fikser du sikker selv etter hvert. Jeg har aldri laget det selv, men spiste det mange ganger. Ha en vakker dag og lykke til med alt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg