Fillern, jeg er avslørt

Ser dere hvor lur jeg er?

Skikkelig utspekulert.

Jeg er nemlig avslørt og det liker jeg ikke, så jeg må komme opp med en plan.

Jeg har jo gubben hjemme denne uken.

Tredje hver uke, har han fri.

Jeg har ikke helt vent meg til det.

I førti år har han kommet hjem torsdagskvelden.

 

Jeg er vant til å være hjemme alene.

Jeg kan sitte her og skrive om hvor travelt jeg har det.

Han tror på alt jeg skriver.

(Men jeg må passe meg, for jeg hørte han si her forleden til noen, at det var ikke alt jeg skrev, som stemte)

Og jeg har det jo travelt veldig travelt.

Men det meste av travelheten, er jo egentlig bare røl.

Jeg sitter her med iPaden i hånda og spiller litt og prater i chaten og later som jeg er travel.

Når han nå er hjemme hver dag, ja da  blir jeg jo avslørt.

 

Egentlig er han pensjonist.

Han kunne vært hjemme hver dag.

Hvis han ville.

Jeg har gledet meg til det.

Å ha han hjemme.

Men nå begynner jeg å lure på dette.

Er det virkelig så smart å ha han her hver dag, snikende rundt.

Da vil han jo se hvor lite jeg gjør.

Det er da jeg lurer på om jeg skal lokke han til å jobbe litt lenger.

Kanskje hadde det vært fint for meg å ha fri et år til?

Dette må jeg vurdere.

I dag

3 kommentarer
    1. Herlig du! Ja, det er rart når mannen i huset plutselig er hjemme hele tiden. Jeg var også vant til å “styre” livet selv i uken. Jammen blir det forandring med en pensjonist i huset. Jeg har endt med å bli mye mindre aktiv og mye mindre sosial med mine. Men det har jeg forandret på! Jeg liker å være aktiv, og sånn må det være. Noe gjør jeg alene, og noe gjør vi sammen. Forandring fryder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg