Fig Tree bay, Kypros, dag 3

 

Nå har vi det godt.

Trener på å kun gjøre det vi har lyst til, ikke noe vi må til visse tider, men bare slappe av.

Han var nok ikke like avslappet han som ble stoppet av politiet, mens vi hadde morgenkaffe på balkongen.

 

Frokost ute.

Vi spiser alle måltider ute.

Det er veldig rolig her, ikke støyende spisesal som det ofte er på sydenhoteller.

Selskap ved bordet har vi også.

De er velfødde, rolige og fine disse kattene.

De søker selskap, men maser ikke.

 

 

Vi finner oss solsenger etter frokost.

Men det er ikke trengsel her heller.

Ledige senger hele dagen.

 

 

 

 

Jeg morer meg litt med å ta noen portrettbilder her jeg ligger i skyggen og nyter dagen.


Fikentre.

Oleander, sier Google at dette er.

 

Naboen mater gråspurvene.

De fikk pommes frites, håper det ikke ble for salt for dem.

Ivrige var de ihvertfall.

 

 

Det blåser i dag.

Deilig, varm bris.

 

Vi går ned i bukten og bader.
Der er det roligere, ihvertfall innerst..

Nydelig vann.

Det virker veldig trygt her.

Alle legger igjen veskene sine ved solsengen, når de går for å bade.

 

God mat til lunsj.

En liten dessert ble det også plass til.

 

 

 

Her er også en som har lyst på lunsj.

 

Etter lunsj går vi en liten tur, 4 km ca..( les 1), før vi bader.

Deilig vann.

 

 

Her forberedes middag.

Blir nok grillmat i kveld.

Jeg spiste grillet svinekjøtt til lunsj.

Beste svinekjøttet jeg har fått på hotell, saftig og velsmakende.

Nå gleder jeg meg til middag

 

 

Og jeg forsynte meg med altfor mye i kveld.

Det var kypriotisk tema.

Grillet Halloumi.

Og jeg måtte teste kyllingen og svinekjøttet jeg så ble grillet tidligere i dag.

 

 

Og de hadde calamaris med tartarsaus.  Nam,

Og den beste pommes frites jeg har smakt.

 

Og denne salaten, de kaller lokal salat.

Den spiste jeg første dagen og den er så god.

 

Og noen kypriotiske desserter, jeg bare måtte teste.

De runde der, hadde et navn jeg ikke husker.

Den lille frukten er candied komquats

Og den grønne, har jeg spist på Rhodos, filodeig og honning og nøtter, veldig søt, men god i små porsjoner.

Jeg greide ikke spise opp alt i dag, så i morgen må jeg ha mindre porsjon ja. 🤣😜

Nå er klokka bare 8, men kroppen min kjennes oppbrukt ut.

Tror jeg må ha en liten hvil.

Det er fin musikk ute, tror den er fin ihvertfall, så håper å få med meg litt av det.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg