Feite kjerring

 

Jeg er jo over middels interessert i å forske på hvordan vi mennesker er

Hvordan vi tenker

Hvordan vi oppfører oss

Det  fører meg stadig til nye oppdagelser

Jeg oppdager sider ved meg selv jeg ikke liker  og jeg lar meg forundre over andre

En av de tingene jeg forundrer meg  over er hvor lite folk tenker over hva de sier til andre mennesker

Nå sier gubben at ikke alle tenker som meg

Jeg svarer han med at ikke alle tenker som han heller

Det er nok det som er forklaringen

Folk tenker forskjellig

La oss ta ordet FEIT

Det blir brukt som et skjellsord

Vil du si noe stygt til noen, så skjeller du dem ut og kaller dem din feite,,,,,,,

Selv om de er tynne

Det er et helt normalt ord å bruke når du er sint på noen

Noen legger også ut bilder av feite folk

Det kommer sleske kommentarer under, der folk godter seg

Hallo

Hvordan kan folk gjøre sånn

Det er faktisk mennesker det er bilde av , menneskeskjebner

Jeg er ganske feit selv, jeg har 40 kg for mye

Er det da ok å bruke meg som et skjellsord eller legge ut bilde der dere ler av meg

Kanskje jeg ikke er av de tykkeste, men hva hvis jeg blir det, da vet jeg jo hvordan dere ser på meg

Hvorfor tenker ikke folk over hva de egentlig sier

Nei, men vi mener det ikke sånn skjønner du

Ja men hva  mener du da

Hvorfor skal vi dømme folk etter utseende

 

Er du slank og pen er mye enklere

Ta et jobbintervju, hvor stor sjanse har en med stor overvekt i forhold til en tynn, tror dere

Det viser seg at de slanke og pene kommer lettere fram overalt

Til og med i rettsalen, har en som er tykk lettere for å bli dømt enn en som er slank

Nå henger jeg ikke ut de som er tynne heller, for de har sitt å stri med

Det er faktisk enda lettere å slenge ord etter de tynne

Beinrangel, er du syk, får du ikke mat du eller

Hører ikke folk hva de selv sier

Ville de selv ha likt å bli kalt navn etter kroppstørrelsen

Hvem har fortalt dem at hvilken kropp man har, har noe å si for hvordan man er som person

Det samme gjelder ord som homo

Hvordan i all verden kan man bruke det nedsettende om noen

Det er jo en legning, ikke en personbeskrivelse

Homoseksuelle finnnes jo i alle versjoner de likedan som heteroseksuelle

For den saks skyld kan man bruke hetero som et skjellsord også

Nå har jeg tatt for meg kun to ord, men det finnes mange flere


Er vi faktisk så ordfattig i Norge at vi ikke har dekkende ord hvis vi er misfornøyd med andres oppførsel

Hvis vi nå tenker litt lenger, tenker litt på de som bruker disse ordene

Hvilke skjellsord kan vi finne på dem

Mindre begavet, teit, kunnskapsløs, dum

Ja, det hadde dere ikke tenkt på

Hvilken ord er dekkende for dem

Jeg vet at vi kan ikke oppdra andre

Vi kan kun oppdra oss selv

Det lille vi kan endre i verden, er å bli bevisst hva vi selv gjør og sier

Skal vi endre noe må vi starte i et lite hjørne og det heter oss selv

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg