Fasteavslutningsfeiring.

Jeg vurderte frem og tilbake i går om jeg skulle bli med til Ålesund og hente Lucas.

Men kom frem til at det kunne være fint med en luftetur.

 

Åndalsnes feirer Leo. Ikke ofte det er med en innbygger herfra i fotball-VM

Det var tungt og grått når vi dro.

 

Tenk at nå snur sola snart igjen.

Vi lurer på å ta noen uker i Spania denne vinteren.

Finne en liten leilighet med en balkong med utsikt mot havet.

Det trenger ikke være kjempevarme, bare slik at vi kan være ute.


Jeg hadde med rekesalat og spiste en porsjon utover og en hjem igjen.

Tom hybel, klar for å komme hjem, så lenge det varer, før han skal på sjøen som lærling.

Da er vi på vei hjem.

Se der, nå er det blitt blå himmel.

Så mye finere nå enn når vi dro.

Hestene koser seg også.

Jeg har fått handlet til helga.

De hadde salmalaks og jeg fikk lyst på sushi, så allerede er menyen endret.


Vekta er pakket bort for denne gang.

Neste diettrunde i slutten av juli.

 

 

Første jeg gjorde når jeg stod opp, var å sette brøddeig.

Så har jeg jeg sådd salat.

Jeg har høstet basilikum.

Fantastisk. Jeg har kommet ut av tellingen hvor mange ganger jeg har høstet fra disse små frøene.

Fryseren er snart full av pesto, så nå må det brukes.

Brødene ble supergode.

Nylagd pesto.potetsalat og italiensk salat. Eggerøre, røykalaks, fenalår.

 

Jeg ba gjester på fasteavslutningsfeiring.

Hmmmmm. Duken er ikke på. Den tok jeg av når småjentene var på besøk. Er det så nøye. Nei.

Så kaffe på balkongen.

Så kokte jeg chilimarmelade.

Men den er ikke stivnet, ikke enda ihvertfall.

Jeg tror gelatinen klumpet seg.

Tvilsomt om jeg gidder å koke de opp igjen.

Første gang jeg prøver bokhvete, men det kommer jeg til å bruke oftere.

Det var kjempegodt. Tok smak av kraften i panna.

 

Nå er det bruk opp dager.

Jeg hadde tatt opp en rest med noe kjøttdeig, husker jo aldri på hva som er i boksene.

Gubben lever jo på rester når jeg er på diett, og jeg hadde tatt opp for mye.

 

Spinat som må spises opp og en åpnet boks med mais.

Jeg surret to sommerkoteletter og la de så på toppen, mens kjøttdeig, mais og spinat fikk surre litt.

Det ble kjempegodt dette.

Og billig. Kotelettene kostet kr 27,-

Må jo spare hvis vi vil til Spania i vinter.

I kveld blir det tv med potetgull og sjokolade.

Glede i heimen ja.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg