Fargehealing

,,

 

 

Jeg merker at farger er viktig læring for meg for  tiden.

I og med at jeg også tegner sjelebilder nå, jobber jeg jo med fargene også.

Men jeg får dem også mer inn når jeg healer.

Både når jeg gir healing til andre og når jeg ber om selvhealing.

Visste du kanskje ikke at du kunne be om selvhealing.

Det er en flott måte å utvikle sansene sine på.

Sett deg ned, lukk øynene i meditasjon og be om healing.

 

Ja, nå hører jeg mange si:

Jeg får ikke helt tak på den meditasjonen jeg, jeg prøvde for noen år siden, men ga opp.

Det ble ikke stille i hodet mitt.

Nei, det blir sjelden det.

Da må du ned i dyp meditasjon for å klare å slippe taket og det krever øving.

Det er slett ikke alle ganger jeg gjør det.

Husk at når du strikker, maler, er ute i naturen og andre ting, også er former for meditasjon.

Du går inn i din egen lille boble, der alt annet flyter litt bort.

Nydelig for kroppen.

 

Her kan du bruke fargene for lettere å få det til og det er god healing i denne øvelsen.

Du lukker øynene og så ser du for deg at du konsentrere blikket mot øynene dine.

Med øynene lukket, visualiserer du inni deg at du ser inn i øynene.

Når du sitter sånn vil det dukke opp farger.

Konsentrer deg om å se det som dukker opp.

Kanskje er det svart, ja da ser du grundig på det svarte.

Så kan det plutselig dukke opp lilla, som flammer inni øynene.

Da studerer du de lilla fargene.

Kanskje svinger de som nordlyset, kanskje former de hjerter.

Sitter du ute, tror jeg det er enda enklere for da er det mer lys.

Farger er jo lysfrekvenser.

Hvis du i starten ikke klarer å se noen farger, tenk deg at du bader i de.

Se deg for deg inni de.

Be om å få se de fargene som du har lyst til å se og hjernen din sender de til deg, inni deg.

 

På et av kursene jeg var på, ble vi spurt om vi så farger.

Jeg tenkte at det var om jeg fysisk så farger rundt mennesker og sa nei.

Så sa hun at vi skulle lukke øynene og se for oss utdøren hjemme.

Ja, da så jeg jo den hvite døren.

Se der ja, sa hun, dere kunne jo se farger.

Når man er på et kurs, kan det være at det er en sånn enkeltsetning man har bruk for å høre.

Er du ellers misfornøyd med kurset, var det kanskje det du skulle ta med deg.

Ikke tenk at noe er feil fordi du får noe annet enn du har forutsett.

Men nå snakker jeg meg bort igjen, som vanlig.

 

Ta noen minutter hver dag og øv på dette.

5-10 minutter, klarer du det, er det flott.

Sitt lenger når du føler for det, kortere når du føler det butter imot.

Men ikke tenk at du ikke greier, for da er det nettopp det som skjer.

Tenk bare at du for til akkurat det du skal få til, kanskje to minutter med svart teppe.

Hemmeligheten er ofte å ikke forvente noe, bare se hva som skjer og ikke gi opp.

Send meg gjerne en tilbakemelding på facebook om hvordan du føler dette går.

Jeg gleder meg til å høre fra deg

I dag

 

ps Se på fargene på bildet, tegnet av Randi LInd og få inspirasjon. Hun er fantastisk å tegne og ta gjerne kontakt med henne,hvis du ønsker et av hennes bilder.

http://lindrandi.simplesite.com/426755641

Og tenk om vi kan unngå at hjernen vår skrumper inn ved å bruke meditasjon:
https://www.businessinsider.com/neuroscience-50-year-olds-brains-of-25-year-olds-habit-2019-4?nr_email_referer=1&fbclid=IwAR0sqfmiRGG8AOQd_TzcFGOqrbb2MVptqu-At7ufWkccQtoBQJUlu1NCGKQ&r=US&IR=T&IR=T

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg