Fantastisk

Som dere vet elsker jeg å sitte ute på balkongen.

Men det begynner jo å bli høst og kaldt.

Nå er jeg så heldig at jeg har ei venninne som er en racer på å finne lure ting vi kan ha bruk for.

Her om dagen sendte hun meg dette bildet.

 

I utgangspunktet er jeg alltid skeptisk til nye ideer.

Jeg har bestandig et nei som utgangspunkt.

Jeg blir overrumplet og da får jeg litt panikk tror jeg.

Sånn hva er det noen skal prakke på meg nå.

Det er nok et innlært reaksjonsmønster fra en tid der man opplevde at endringer ikke var så kjekt bestandig.

Men så vurderer jeg og kom frem til at ja, dette må prøves.

 

 

 

Det er varmekabler inni der serru.

Og gubben har jo fikset så vi har strøm ute.

Jeg testet når det var 12 grader og det gikk fint.

Nydelig varme.

Men i dag var  det frosset på fra morgenen, men nydelig sol.

Ut bars det med brett og bøker og full pakke.

Og det funker aldeles utmerket.

Det er så varmt at jeg må skru ned temperaturen snart.

Og jeg har kortbukse og bare bein under her.

 

Det er bare en som ikke er så fornøyd.

Hun kan ikke ligge oppå teppet for ingenting skal ligge oppå.

Dessuten var hun skitten for hun hadde gått i det våte gresset.

Teppet kan vasket på ullprogram og tørkes flatt, men helst bare fem ganger i teppets levetid.

Så beklager Tutta, du må ligge i den andre stolen.

 

Derfor ble hun fornærmet.

Men sånn er det.

Noen ganger må man gjøre det beste for seg selv, selv om ikke alle blir like fornøyd.

Jeg får sitte ute og får frisk luft og dagslys, så for meg er det gull verd.

Så tusen takk for tipset.

Jeg har det godt her ute

I dag

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg