Er du en av de?

Er du en av de?

Jeg har mange fb-venner, kjente og ukjente.

Det er et valg man kan ta, som heter “ikke følg”.

Da er man fortsatt venner, men det de legger ut, kommer ikke automatisk opp.

 

Av og til bruker jeg dette valget.

Og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme med meg, hvis de ikke orker eller liker det jeg står for.

Man kan nemlig være venner, selv om man er uenige om ting.

Men man ønsker kanskje ikke aktivt å bli pepret av andres meninger.

 

Jeg gjør det særlig hvis noen er negative.

Det er nemlig mange som må ut med alt som ikke er som de ønsker.

For meg er det nedbrytende å fore hjernen min med.

Hjernen tror nemlig på det du leser, den suger til seg det du leser, positivt og negativt.

Og jeg har nok med mine egne negative tanker som må snues til beste for meg selv.

Jeg kan ikke i tillegg lese andres.

 

Derfor tar jeg et valg.

Jeg skjermer meg for mye syting og klaging, for jeg har nok med mitt.

Så da blir moralen i historien, er du en av de?

Er det mye negativitet i det du deler med andre?

Har du fokus på det som går bra eller det som er mindre bra?

Er det alt du er nødt til å utbasunere for all verden?

Tenker du over hva dette gjør for kroppen din?

Lag et godt positivt miljø for kroppen din.

Det gjør din dag mye bedre.

Og da hjelper du meg også.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg