Endelig

 

Endelig er det mulig å sitte ute.

14,5 grader og nesten stille, bare en ørliten trekk.

Jeg hentet frem det elektriske varmeteppet for nå orker jeg ikke å gå inn igjen.

Det er så deilig med frisk luft.

Og selv om det er trafikkstøy så gjør det ikke så mye, for det er greit å ha litt aktivitet rundt en.

I fjor satt jeg ute allerede i mars.

I år har jeg nesten ikke fått være ute for der har vært kaldt og surt.

 

 

Jeg trodde det var torsdag i dag og ble forbauset når jeg så at jeg ikke hadde tatt onsdagsmedisinen min.

Jeg måtte se på kalenderen og selv om det stod onsdag, trodde jeg nesten ikke på det.

Vel, da gikk jeg enda en dag.

Det føltes fint.

Jeg er jo inne i et slappe helt av eksperiment.

Det høres helt dumt ut at en som sitter i ro hjemme, skal trene på å slappe av.

Men jeg trodde jeg var verdensmester, men der tok jeg grundig feil.

Jeg sitter anspent i hele kroppen, helt fra kjeven ned i leggene.

Og da spør jeg deg, hva med deg?

Kjenner du at du slipper taket og slapper helt av eller sitter du på nåler?

Og hva med tankene?

Greier du å stilne surret som kverner i topplokket?

Ja kanskje er vi flere som trenger å øve.

 

 

Pus trenger det ikke.

Hun lå på rommet sitt til 12 før hun ville ut.

Nå har hun kroppsvask på balkongen.

Det skal ikke jeg, da ville vel naboene få sjokk.

Jeg tok meg en dusj jeg, greiest det, for alle.

 

 

Det har vært lite matlaging.

Jeg lagde viltgryte søndag.

Surret en liten rådyrstek, deretter løk og sopp og lot det koke seg mørt.

 

 

På slutten hadde jeg i en gulrot og en bit kålrot og så lagde jeg saus.

Det er rester nok til gubben kommer hjem og vil ha middag fredag.

De to første dagene har jeg spist kyllinglår, som jeg stekte lørdag.

Jeg lager alltid flere enn til et måltid, for de er fin å varme opp igjen.

Brød har jeg bakt i dag.

Jeg satte deigen og glemte de.

Så bakte jeg de ut og glemte de, så de er vel overhevet.

Da skjønte jeg at jeg måtte sette på klokka så jeg ikke glemte de i ovnen.

 

Surrehue jeg, slik er det bare.

I dag blir det enkelt, nystekt brød, stekte egg, pølse og snurring.

Siden jeg fikk en ekstra dag, kanskje blir det det samme i morgen.

Nystekt brød og stekte Gilde grillpølser er en favoritt her, minne fra barndommen.

 

Så skal jeg sitte ute så lenge det er mulig i dag.

Jeg kjenner stor motstand mot å gå inn igjen.

I går var jeg svært fornøyd med dagen.

For det første, en friskere kropp.

Jeg trekte på sengene, vasket klær (i maskinen), og jeg ryddet en skuff på garderoben.

Kort tights skuffen min, fikk en gjennomgang.

Jeg sorterte ut de som var for små og de med dårlig strikk.

Og jeg nekter å si hvor mange jeg hadde, men kan si så mye at det til og med var et par som fremdeles hadde merkelapp på.

Og når jeg i tillegg stort sett går i kjole og ikke bruker bukse, ja da har jeg vel resten av livet.

Men de har noen gode på Cubus med brede, gode strikker og høye i livet, bare så det er sagt.

Kanskje bra jeg kjøpte meg noen lange tights her forleden, før jeg rydder den skuffen og ser hvor mange som åpenbarer seg.

 

Å ja, det er sant.

Jeg tekstet fire bilder i går.

Det øverste er ett av de.

Det ble oppmuntringsbilder nå i første omgang.

Deilig å komme i gang, det er over et år siden.

Vil lage flere for det er så inspirerende, men det får bli en regnværsdag.

Men bare det å komme seg en tur på loftet til pc og storskjerm, var fint.

Fremgang det.

Kunne tatt laptopen ut, men det blir ikke foreløpig ihvertfall.

Regnskap sier hodet, ja det var det også ja.

Det kan jeg gjøre ute på iPaden.

Men…….

Ikke

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg