En øyeblikk å lagre

 

Et av disse øyeblikkene som sjelen elsker

Sitter alene med en kaffe latte på starbucks i Miami

Reisefølget mitt er på leting etter en leiebil og den jakten står jeg over

Så her sitter jeg

Laaaaaangt fra hjemme

Studerer mennesker og spiller Candy Crush og koser meg med kaffen min

Det å være på reise er for meg slike øyeblikk

Politimannen er innom, brannkonstabler fyller kaffekoppene sine

En uteligger er innom og rydder opp i pikkpakket sitt

Han bærer med seg alt han eier

Hele verden samlet på et sted

Alle typer mennesker,  mange nasjonaliteter og hudfarger og bakgrunner

Alle med sin bagasje

Og merkelig kanskje, men det er så fredelig

Så innmari fredelig, midt i mengden av menneskeskjebner

En gammel dame kommer innom med gåstolen sin.

Hun støtter seg på stolen sin, har på seg lebestift og maskara

Og alle smiler

Betjeningen serverer deg med navn

Det er sjel her på et vis, har ikke noe annet navn på det

Musikk i bakgrunnen og det slår meg at musikk er et språk alle forstår

Dette er hva lykke er for meg

Disse øyeblikkene

Kanskje vil jeg ikke huske alle steder jeg har vært

Men sjelen min husker disse øyeblikkene av lykke

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg