En liten hilsen

 

En liten hilsen

Den lå så fint på kjøkkenbenken

Midt blant ingrediensene til eggesalaten

Og kanskje kom den nettopp derfra

Fra eggekartongen

Hvis vi velger å se på det med rasjonelle øyne

 

Jeg har også andre øyne

Jeg har en tro

Tro på Evigheten

At det er bare kroppen vi vinker farvel til når vår tid på jorden er over

Sjelen vår vandrer videre

Vi kan fortsatt ha en viss kontakt med våre nære og kjære

Små tegn blir vidt oss

Som hjerter, sommerfugler, fugler som banker på vindu

Eller en liten hvit fjør på kjøkkenbenken

Og selv om du ikke tror, så send en liten tanke

En tanke til noen som var glad i deg

Kanskje vil du føle at de er nær deg

Ta frem noen gode minner

La de varme hjertet ditt

I dag

6 kommentarer
    1. Jeg tror på at mamma ser hva jeg holder på med innimellom. Men det gjør jeg når jeg er på tur, eller gjør noe hyggelig. Tenker ikke hun er en engel eller i “himmelen”. Jeg bare tror hun er med på en måte. Ellers tror jeg ikke på så mye. Men akkurat det liker jeg å tro, at hun er med fremdeles 🙂

      1. <3 Nei jeg tror heller ikke de er engler, jeg tror de er bare der uten kropp. Kjenner du nærværet fysisk? Som gåsehud eller tårer i øynene når du plutselig tenker på henne, hører en sang som minner deg om henne og slikt?

    2. Nei, kjenner henne ikke fysisk, og ikke med gåsehud eller tårer. Jeg mer bare tenker på henne, med smil om munnen 🙂 Det er min måte 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg