En helt ny dag

 

En helt ny dag får vi hver morgen vi våkner.

En av de dagene fortalte meg her forleden at jeg visstnok er blitt seksti år.

Det sies at alder kun er et tall.

Ja det er jo det, men livet er også en tikkende bombe der det telles ned, uten at vi aner hvor lenge det er før det smeller.

Uff, sier du kanskje.

Det høres dramatisk ut, men det er virkeligheten.

Vi kjenner ikke morgendagen.

Derfor må vi leve fullt ut de dagene vi får.

 

Jeg er av de privilegerte som har stor familie og mange venner.

De ville stilt gladelig opp for å feire meg.

Jeg er imidlertid en kjedelig jubilant som ikke vil feires.

Jeg vil bare være meg og siden jeg er av de heldige, lar alle de jeg er glad i, meg lov til å være meg.

Akkurat det er så fantastisk rørende at jeg har ikke ord.

Det er den største gaven.

Tenk at jeg er seksti år og får lov å være meg, fullt ut.

Da må vel de neste seksti bli veldig bra.

Likevel sa jeg ja når de aller ivrigste hadde lyst å feire meg ved å gå ut og spise middag.

Alt jeg måtte gjøre, var å stille opp.

 

For to år siden hadde jeg dette innlegget!

Ei heilt vanlig kjerring

To år til har passert i full fart.

Vi undres hvor årene blir av.

Dager kommer og går i en forrykende fart.

Siden vi nå ikke kjenner morgendagen, må vi kose oss så godt vi kan med de gode dagene vi får.

Jeg fikk også et annet ønske oppfylt,  som gleder meg stort.

Selv om kroppen er seksti, føler vi jo ikke det inni oss, noe denne gaven symboliserer.

Jeg fikk nemlig fargeblyanter, 72 farger.

Og jeg tar av lokket og fryder meg over alle fargene.

Fra før hadde jeg bare små skrin med standardfarger, så dette var aldeles nydelig.

For en glede.

Nå gleder jeg meg til å lage flere symbolbilder.

Den lille jenta inni meg, hun er nemlig barnslig ung.

Hun hopper opp og ned av entusiasme når det er ting som gleder henne.

Selv om kroppen er så tung og dorsk at ikke hoppene er synlig for de som ser meg, så vises det på smilet.

72 farger har jeg nå, for en rikdom.

Hvor mange blanke ark jeg har, det vet jeg ikke.

Derfor er hvert et ark, av like stor betydning

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg