En dag som denne


En dag som denne.

Hva gjør man når man ikke orker noe som helst.

Når man har enda en dag uten at kroppen orker å gjøre noe?

Og været er grått, ikke noe kjekt å sitte ute.

Da tyr jeg til den medisinen jeg har tilgjengelig.

Bøker, iPad, og tv.

Pluss glede meg til kommende reiser.

 

 

Jeg har sett MasterChef USA.

Men helledussan hvor stresset de er i forhold til MasterChef Australia.

Enda godt jeg er ferdig med den.

Nå skal jeg fortsette med å stable bøker.

Stabelen for mars blir gedigen, over 30.

Temaet blir Bøker i serie, derfor blir det enormt mange, nok til to måneder.

Kanskje må jeg ta en måned til med samme tema.

Jeg følger veldig mange serier.

Få faller bort, men nye kommer til hele tiden.

Når noe ser spennende ut, greier jeg jo ikke å holde meg unna.

Ja, jeg tror jeg bare må høre med sjefen, om jeg skal ta en reprise på samme tema, enten mai eller juni.

Hun sier det at det er så mye krim i den stabelen at jeg kan gå lei.

Derfor må jeg fylle opp med andre ting innimellom.

Det gjør da vel ingenting sier hun, om jeg ikke får lest alle.

De går jo ikke opp i røyk liksom.

Det har hun jo rett i, ikke sant?

Det er jo helt opp til meg selv.

Om andre synes det er teit, ja det kan vel jeg ikke bry meg om.

Så kan jeg ta de som ikke blir lest nå og legge i neste stabel.

Steike kor lur I e.

 

 

Akkurat nå leser jeg Carl Frode Tiller, Flukt.

Den var så merkelig å lese, for jeg forstod ingenting.

På loftet når jeg la meg til å lese i går kveld, ble det mye uffing og frustrerte utbrudd.

I dag måtte jeg Google og lese meg opp litt, på hvordan teksten er bygd opp.

Den hopper nemlig fra person til person, fra levende til døde, fra setning til setning.

Nå når jeg vet mer hvordan, begynner jeg på igjen med friskt mot.

 

Ja, slik går må dagene her hos pusen og meg.

Hun ligger på badet og sover og er visst enda latere enn meg.

Men vi koser oss så godt vi kan.

Vi gjør dagen så god som det er mulig.

Det er nemlig både pusen og jeg flink til.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg