Emilie Schepp, Skjult Agenda og Pappas gutt

 

Emilie Schepp, Skjult Agenda

fått av en venn

 

Bok tre i serien. Her henger jeg etter, for gubben leste denne nå når vi var på Rhodos.

Og nå henger jeg enda mer etter, for gubben har lest Pappas gutt og Broder Jacob, mens vi har vært her på Kypros.

 

Dette er spennende, lettleste krimbøker. Hun har en uvanlig oppvekst Jana, som er hovedpersonen i disse bøkene. Hun oppfører ser nok ikke slik andre etterforskere ville gjort, eller statsadvokat som er stillingen hennes og hun prøver å skjule fortiden sin for enhver pris.

Det lønner seg derfor å lese disse bøkene i rett rekkefølge. Hennes historie går som en rød tråd gjennom bøkene.

Jeg er ikke så glad i slike historier som går gjennom bok etter bok, men det er jo ofte slik i dagens seriebøker, for at du skal kjøpe neste. Men i tillegg er det en avsluttende historie.

 

 

Fra omslaget:En utspekulert morder passer på å skade ofrene sine når en utvalgt ambulansesykepleier er på vakt. Ambulansesykepleieren Philip får det ene utrykningsoppdraget etter det andre der han kjenner de alvorlig sårede personene. Når ytterligere en person blir funnet svært skadet, begynner sannheten å gå opp for ham. Det virker som om han er fellesnevneren for det hele. Hvordan kan han finne sammenhengen før flere blir drept eller skadet? Når statsadvokat Jana Berzelius kobles på saken sammen med politiet, begynner også hun å ane et ubehagelig mønster. Det som først ser ut til å være en engangshendelse, vokser til noe betydelig større. Hvem står bak de grusomme drapene? Sammen med politiinspektør Henrik Levin og betjent Mia Bolander er Jana fast bestemt på å komme til bunns i den fryktelige saken. Samtidig blir hun oppsøkt av en person fra sin egen fortid, som tvinger henne å gå langt utenfor lovens grenser. Skjult agenda er Emelie Schepps tredje bok om statsadvokat Jana Berzelius.

 

 

Emilie Schepp, Pappas gutt

Fått av en venn

 

Bok nummer 4

Siden det går litt smått med bokomtaler nå når jeg er på ferie, lurer jeg inn nummer 4, Pappas gutt, sammen med nummer 3 Skjult agenda.

Jeg ble ikke så hektet av denne. I en serie skal det jo noe til at man blir like fengslet av alle bøkene, men likevel er det en jevnt god krimbok.

Jeg anbefaler derfor serien. Men som jeg sa ved den forrige, les de i rekkefølge, for også her preger oppveksten til Jana, sterkt handlingen i boka.

Nå er jeg klar for bok 5, Broder Jacob.

 

 

Fra omslaget: Den fjerde boken i serien med statsadvokat Jana Berzelius. En varm sommerkveld ringer en seks år gammel gutt til faren sin. Skrekkslagen forteller han at noen har tatt seg inn i huset. Det er det siste faren hører fra gutten, før han sporløst forsvinner.

Statsadvokat Jana Berzelius leder etterforskningen sammen med førstebetjent Henrik Levin og politibetjent Mia Bolander. Hva har skjedd med gutten? Etter hvert som de sirkler seg inn mot sannheten, blir utredningen mer personlig for Jana. Hun innser at guttens liv er i fare og at det haster med å finne ham. Samtidig forlanger den hensynsløse Danilo Peña at Jana skal besøke ham i fengselet. Jana kastes dermed inn i et spill som kan få uante konsekvenser

 

Nå leser jeg:

Dani Atkins, Mens jeg sov

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Ja bra jeg har plukket med meg noen som ikke har handling fra krigen også.

 

 

Maddie våkner i sykehussengen og husker ikke hva som har skjedd. Hun vet bare at hun og Ryan gledet seg veldig til bryllupet og til barnet som skulle komme. Andre må fortelle om den fatale trafikkulykken og at hun har ligget veldig lenge i koma. Men Ryan oppfører seg merkelig, han svarer unnvikende når hun spør om barnet.
Chloe jobber som frivillig på sykehuset, og Maddie blir en av de pasientene hun føler seg mest knyttet til. Nå er Maddie våken og alt er forandret. Mens Maddie har vært i koma har livet gått videre for dem rundt henne. Hvordan skal de nå finne sin plass i forhold til hverandre?
Mens jeg sov er en fortelling om livets ubarmhjertighet, om kjærlighet og håp – og om hvor langt en mor er villig til å strekke seg for barnet

 

Juli:

Lesestabel juli 23, pocketsommer

Emma Hamberg, Je m’appelle Agneta

Shelley Read, Dit elven fører deg

Patricia Wilson, Kaneltreet

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

Mai:

Bøker lest mai 2023, 16,3 bøker lest, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 2023, 16 bøker

 

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

 


Dani Atkins, Mens jeg sov

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Ja bra jeg har plukket med meg noen som ikke har handling fra krigen også.

 

 

Maddie våkner i sykehussengen og husker ikke hva som har skjedd. Hun vet bare at hun og Ryan gledet seg veldig til bryllupet og til barnet som skulle komme. Andre må fortelle om den fatale trafikkulykken og at hun har ligget veldig lenge i koma. Men Ryan oppfører seg merkelig, han svarer unnvikende når hun spør om barnet.
Chloe jobber som frivillig på sykehuset, og Maddie blir en av de pasientene hun føler seg mest knyttet til. Nå er Maddie våken og alt er forandret. Mens Maddie har vært i koma har livet gått videre for dem rundt henne. Hvordan skal de nå finne sin plass i forhold til hverandre?
Mens jeg sov er en fortelling om livets ubarmhjertighet, om kjærlighet og håp – og om hvor langt en mor er villig til å strekke seg for barnet sitt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg