Det skifter fort

 

 

Det skifter fort ja.

Når jeg våknet i dag var det snø igjen og overskyet.

 

Bra det ikke kom mer, for var litt nervøs når det lavet ned i går kveld.

 

 

Etter to dager med godt selskap og nydelig mat, måtte jeg susse gubben ha det bra.

I dag er det alenetid igjen og langt fra store måltider.

Men se nå er ihvertfall solen kommet frem.

 

Til og med frøken gamlepus drister seg ut.

 

Kanskje er det litt fordi at det vaskes gulv her.

Påskevasken er i gang.

Pus er ikke noe glad i den dingsen som summer rundt og vasker gulv.

Men jeg forguder den.

Jeg skal hvile et par dager men har noe jeg burde gjort før påske, som vasking av vindu og rent på sengene.

Ja, dere vet vel at husarbeid er ikke akkurat det jeg er best på.

Det er faktisk mye jeg ikke er god på og ikke later jeg som jeg er det heller.

 

 

De store måltidene fra helgas hotelltur til Geiranger, blir byttet ut.

1000 kalorier i dag, 700 de neste fire dagene.

 

Vekta er kommet frem fra skuffen igjen.

Det er bare tre uker siden forrige diettrunde og det sies det bør gå 4, men håper at der går bra.

Etter dette blir det nemlig en lengre pause, for jeg skal mye på farten fremover.

Frokost unnagjort.

Jeg kommer til å avslutte fasten fredag kveld når gubben kommer hjem, så jeg begynte i går kveld.

Ikke spist fra klokken 20.00 i går kveld, til 12.30 i dag.

Nå skal jeg snart forberede lunsj tenker jeg.

Jeg skal lese denne i dag.

Jeg liker godt bøkene til Indridasson.

 

Det har gått dårlig med lesingen i mars.

Blir sikkert ikke bedre i april, for da skal jeg mye på reisefot.

Likevel stabler jeg optimistisk aprilbøkene.

Så får jeg heller gjøre som i mars, plukke de ut igjen.

Men det er fem dager igjen enda, så nå noen til blir det nok, siden jeg skal ha hviledager.

Du verden hvor glad jeg er at jeg liker å lese.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg