Det luktet brent ja

Dag fem på diett.

Da er man lettet og blid.

Nå har jeg snart gjennomført runde fem.

Deilig at jeg endelig har funnet noe som kan lure insulinresistensen og få meg gradvis ned i vekt.

Og med vanlig, normal mat.

 

Jeg har forberedt mine siste måltid.

Ja, det høres drastisk ut, så ille er det ikke.

Men jeg fant ut at det er deilig å veie opp og gjøre alt klart.

Mye mer stress og dill, å springe på kjøkkenet og drive med den veiingen.

Veiing av de grammene er deprimerende, så en gang daglig, var supert.

Først nå, er det kaffe.

Hadde jeg ikke fått kaffen min, hadde jeg store vansker med å gjennomføre, tror jeg.

Jeg er ganske så avhengig av den.

Bakerst er frokostsmoothie av bærblanding og spinat og vann.

Så er det litt appelsin, sukkererter og valnøtter.

Det skal egentlig være kveldsmaten på menyen, men jeg bytter på måltidene.

For meg er det lettere å være sulten tidlig på dag, ikke når jeg skal legge meg.

Da får jeg ikke sovne.

Vansker med å sovne, litt krampe her og der, kald i kroppen, hører med.

Middag blir høstgrønnsaker i ovnen og til kvelds en blomkålsuppe med løk.

Tilsammen 700 kalorier.

Første dag 1000, deretter 4 dager med 700.

Jeg gleder meg til å sette på oppvaskmaskinen ca 21 i kveld.

La roboten vaske kjøkkengulvet.

Det er som en renselse, tilfreds med at jeg er ferdig.

Det bør gå ca 4 uker til neste gang, så siste halvdel av september er det pån igjen.

Da skal jeg ikke ha gulrotsuppe på menyen, for det har jeg hatt tre dager denne uken.

 

Denne grønnsakssuppen var nydelig, så menyen der den var, kan jeg gjenta.

Men nå skal jeg kose med med kaffe og bok.

I går boblebadet jeg før frokost.

Både for å få varmen, for å slappe av og få tiden til å gå.

Først stoppet dysene i bunnen å boble.

Etter at jeg kom og hadde tørket meg og skulle kjøre i gang luftrenser for å tørke dysene, var det helt dødt.

Og det luktet brent.

Her må vi nok inn med ny motor tenker jeg.

I dag ble det bad uten bobler.

Jeg skal lese ut Lars Helle i dag og så begynne på en ny fra denne stabelen.

Har ikke bestemt meg enda.

Kanskje får jeg et innfall og leser nummer to i Gunnar Staalesens serie om Varg Veum.

Det får vi se etterhvert.

Mangler ihvertfall ikke lesestoff.

Deilig var det å se solen ute.

Jeg håper inderlig at uværet gir seg.

Vi har vært så heldige og sluppet unna, men jeg tenker på alle de som er berørt av flom.

Strømmen forsvant her i natt.

 

Jeg tenkte jo at det hadde vært veldig flaut å måtte kaste all halv pris maten jeg har i fryseren.

Jeg så for meg at jeg måtte begynne å steke kyllinger og lage kjøttkaker og gud bedre.

Jeg kaster jo ikke god mat.

Og hva skal jeg spise siste diettdag, uten strøm.

Og hvor mange timer, funderte jeg, der jeg så for meg at dagene gikk.

Ja, slik er det nattestid.

Da gikk jeg bruk for teknikkene jeg har for ikke å bekymre meg.

Jeg klarte å berolige meg selv med at vi kjører bil med frossent kjøtt,  i fryseposer i 7 timer,  uten at det tiner.

Og det kan ligge på benken hele natten i romtemperatur.

Da må det tåle å ligge noen timer i frossen tilstand med lukket dør.

Og  når jeg våknet noen timer senere, var strømmen tilbake.

Jeg sukket lettet og sov videre.

Men 8.30 var jeg våken, så det ble noen timer å vente på kaffe klokken 12.

Det ble litt sent siste måltid i går kveld, for jeg hadde healingkunder.

Det bør gå 14 timer fra siste måltid til frokost neste dag.

Men nå er den 13.00 og jeg kan begynne på siste diettdag.

 

Og jeg gleder meg til i morgen.

Da skal jeg og ei venninne på kafé og spise lunsj.

Og om kvelden skal jeg lage sushi med laks og tempurareker.

Det har jeg ikke hatt på så lenge.

Nå er jeg klar for dagen.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg