Det er bortkastet energi.

I går kom disse ordene til meg.

I går kveld leste jeg noen ord som satte meg litt ut.

Jeg tenker på det at jeg ikke må ha kontroll på alt.

Det er bortkastet energi.

Når man strever med å ha kontroll, spenner man alle muskler.

Man strammer kjeven, skuldrene, underliv, lår, til og med leggene holder vi fast

Og det nytter ikke

 

Livet kommer og går likevel

Hva hvis vi tenker at nå gidder jeg ikke mer

Når det ikke nytter, hvorfor da fortsette

Jeg har da vel nok å holde på med

Jeg kan faktisk la det aller meste gå

 

Jeg og barnet inni meg, vi må snakkes

Jeg må fortelle henne at nå kan vi ta fri fra ansvaret

Vi er ikke nødt til å prøve å kontrollere alt

For det er faktisk ikke mulig

Og når det ikke er mulig, ja da får vi la det skure og gå

Legge ned radaren og ta ting som de kommer

Sende healing til frykten inni oss

Når jeg står opp om morgenen, er jeg ofte nedstemt.

Ingen positivitet.

Jeg vet det går over, men det er kjedelig å sitte der negativ og ikke ha lyst til noe.

Så prøver jeg å oppmuntre meg selv og etterhvert går det over.

 

I dag valgte jeg en annen vri.

Jeg tenkte at nå skal jeg heller kjenne etter hvordan denne nedstemtheten kjennes ut fysisk.

Jeg oppdaget da at jeg spente overkropp, underliv, hofter, lår og legger.

Aha, tenkte jeg da, det har jo ingen hensikt.

Jeg kan slappe av selv om jeg er nedstemt.

Så satt jeg litt og fokuserte på avslapping.

Det er jo nok at man er nedstemt om man ikke skal være anspent i tillegg, ikke sant.

 

Er det rart man blir sliten.

Så mye tull man holder på med, uten å vite det.

Og du!  Føl ikke skyld om du føler deg miserabel når du står opp.

Det er ikke din skyld.

Det er bare at lykkehormonene dine sover enda.

De trenger litt mer tid på å våkne enn du.

Sett deg ned, slapp av i kroppen og la hormonene få tid til å våkne, så de ikke er så morgengretne.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg