Der for den

 

Der for den ut av døra.

Ja, jula altså.

Og godt er det å få bort alle nisser og stasj.

Dagene flyr avsted.

Det dummeste er at jeg synes jeg har det så travelt.

Jeg får ikke gjort det jeg skal.

Men nå står jeg ikke opp før 10 mange dager og roter bort det meste av tiden.

Men jeg har mye jeg ville gjort, selv om nok de fleste sier at det er bare tull.

Jeg må ikke noe som helst.

Men jeg leser for lite, blant annet, etter mine mål, henger jeg langt etter.

En bok er lest og omtale ikke skrevet.

Nå har jeg begynt på denne.

Den fenger, men 600 sider, det passer dårlig når jeg er inne i en utålmodig periode.

Leseeksemplar.

 

 

I går skulle jeg kun ha tomatsuppe til lunsj.

Men så fikk jeg sjansen til å få barnebarna på besøk og de ønsket seg middag.

Da hadde vi akkurat vært og handlet.

Vi satt i bilen, klar til å kjøre inn i garasjen.

Jeg ramset opp ting jeg visste jeg hadde i fryseren.

Kyllinglår, laks, hel kylling, til kyllingsuppe, svinekjøtt i strimler, kjøttdeig.

Ja, det siste tror jeg jeg glemte å si

Kyllingsuppe ble bestilt og vi parkerte bil.

Jeg må ha 2,5 time, sa jeg, den er frossen.

 

Suppe ble det, nok til minst en dag til.

GREVINNE OG HOVMESTER-INSPIRERT KYLLINGSUPPE MED KARRI

Jeg kokte kraft av kylling, løk, stangselleri, gulrot.

Vanligvis bruker jeg en kasserolle, nå ble ikke kyllingen kokt raskt nok, så jeg måtte improvisere.

Litt kraft kokte jeg gule linser i.

Jeg hakket gulrøtter, hvitløk, chili, paprika, tomater, purreløk, løk, stangselleri, fant noe spinat i fryseren og en pk Chorizo.

Grønnsakene surret jeg litt i smør, masse karri, hadde i mel og spedde med kraft og fløte.

Når kyllingen var kokt fikk den komme i suppa sammen med linsene.

Det ble godt ja.

Kveldsmat.

En liter reker renses.

kutt paprika, salat, tomat, rødløk, avocado

Chili/hvitløksmajones.

majones, litt rømme, litt sitronsaft , 2 fedd hvitløk,salt og pepper,  en halv chili(den var sterke hvis ikke, bruk hele)

Legges lagvis.

Til suppa stekte jeg en pose hatting rundstykker og hadde igjen nok til rekecocktail.

Vel, da var det kveld og tv-titting.

 

 

Har dere sett Below deck?

Denne sesongen er de i Møre og Romsdal.

For en reklame for fylket!!

I en episode var de her i Rauma og fløy paraglider fra Aksla.

Det er utrolig mye krangling og drama, så vi spolte lett forbi alt det, for det gidder vi ikke.

 

Så nå er jula borte og vi spiste opp rester av julemat.

Nå må jeg lese litt mer.

I dag

 

3 kommentarer
    1. Jeg pakket bort jula i går og fikk den ned i kjelleren, så nå er det litt tomt å rart her. Jeg leser alt for lite om dagen selv, for hode er fylt av så mange andre inntrykk at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Å jeg vet hvem som har skylden, nemlig tv og mobilen. På tide å få tilbake roen i hode og kose seg med bok igjen, for jeg har en del som jeg skulle ha lest. Ha en fortsatt fin mandag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg