Der for den også

 

 

 

Kunstverket til Elvina Mari, 2 år 9 mnd får åpne blogginnlegget i dag.

Dette var i 2015, så hun er nok blitt stor nå.

Men budskapet er klart og tydelig.

Vi må fokusere på det vi har og det vi greier, ikke det som er uoppnåelig.

Her har enda en uke forsvunnet ut døren.

I morgen starter ny aleneuke.

 

 

Jeg er fornøyd med dagens innsats.

Jeg har fått trekt rent på sengene og jeg har vasket klær.

Jeg har også lagd en stor ladning fermentere grønnsaker.

Nå har jeg nok til langt ut på sommeren.

Jeg spiser det mest på brødskiva, oppå pålegget, men vil også bruke det i salat.

 

Paprika, rødløk og cherrytomater, liker jeg godt.

5 paprika, 5,5 rødløk, 2,5 pk tomater.

Og se det lille hjertet jeg fant inni en av paprikaene.

Nok til å få smilet frem.

 

Paprika og løk renses, skjæres i skiver.

Tomatene prikkes med en gaffel.

2,5 vann, 5 ss mineralsalt, gis et oppkok, avkjøles og tømmes over.

Så settes det mørkt, uten lokk, helt dekket av veske.

Noen setter det i et skap, jeg har det på benken med et håndle over så det er tildekket.

Jeg tør ikke ha det mer enn 3 dager, for jeg er redd for mugg.

Etter det har jeg på tett lokk og setter i kjøleskap.

 

 

Jeg leser ut denne i dag.

Leseeksemplar

 

 

Denne vil jeg også lese ut.

I morgen tror jeg det kommer en jeg er veldig spent på, som kan hende lurer seg inn i stabelen, selv om den er utenfor tema.

Middag var salt lammekjøtt med fløtesaus og kålrabistappe.

En av mine favoritter.

Da greide vi å,skape dagen usedvanlig fin.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg