Der fløy den kalkunen

Der fløy den kalkunen.

Nei, kalkuner flyr vel ikke?

Restene fra nyttårsmiddagen fløy ihvertfall.

Er du lei av mine enkle matblogger og bruk av rester.

Ja det blir litt gjentagelser, for det er bare inspirasjon til å bruke opp det du har av mat, fremfor å kaste det.

Jeg liker ikke kaste mat.

 

 

Stangselleri fra samme middag dom kalkunen, en paprika, 3 fedd hvitløk, 1 potet, surrer litt, før noen broccolibuketter får bli med et par minutter.

Kokes et par minutter sammen med en fløteskvett og en boks blåmuggdip fra fryseren.

Litt Chilisalt fra Danas

https://danas.no/

Jeg har ikke betalt for å si det. Neida, jeg betaler for å si det,hihi

Ja du kaster vel ikke rester av dip?
Nei, de fryses og brukes i gryteretter.

 

Rester av kalkun, en potet, gulrøtter, frosne erter, flyr opp i kasserollen. Varmes opp.


Kjempegodt. Middag på 10 min

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg