De største gledene

 

Pensjonisten og jeg er svært takknemlig for den fine familien vi har.

Og i dag får vi besøk fra Halden.

Det er 7 timers kjøring, så vi kan ikke sees så ofte.

Vi gleder oss derfor stort til de kommer på vinterferie.

Vi er nesten litt som sånn hundene, som virrer rundt og rundt i iver og logrer med halen og snubler i beina på hverandre.

 

Vi har to sønner, den ene langt unna og den andre bare 5 minutts kjøring.

Og forrige uke kom det et splitter nytt familiemedlem, Ada.

Nå har vi tre guttebarnebarn  og to jenter.

Ei venninne spurte her forleden om vi spurte om det passet, før vi dro på besøk til barna.

Ja, stort sett gjør vi det.

Det kan hende vi stikker innom hvis noe skal leveres eller hentes eller at det passer sånn akkurat da, men regelen er at vi spør.

Ja ikke at vi har fått beskjed om å gjøre det, men fordi vi vil ha det sånn.

Det er ikke alltid det passer å få besøk og det må man respektere.

De har fått streng beskjed om å si fra hvis det ikke passer.

 

Det er travelt å ha en pensjonist i hus.

I dag kom han til og med inn i bula mi.

Han skulle ta i bruk BankID app og det er ikke bare enkelt.

Vi disponerer jo hverandres kontoer, det har vi alltid gjort, så jeg har logget meg inn på hans konto.

Det er ikke lov, sier telefonstemmen.

Og vi flirer i skjegget, som vi begge har, og sier nei da, han lager seg nytt nå, les jeg.

Mye frem og tilbake, men nå er snart app klar for aktivering.

Huff det er så mye slik dill som skal gjøres, som skaper hodebry.

 

I desember betalte vi for seter vi ikke fikk, hjem fra Gran Canaria.

Vi flyr Norwegian charter via TUI.

Jeg skal sende klage til Norwegian men TUI har andre reservasjonsnummer, ikke flightnummer.

Så jeg kontakter TUI for å få flightnummer og får da beskjed om å sende klagen til de.

Jeg så gjør og får svar at nei, det skal Norwegian ha, gå inn hit og få flightnummer.

Jeg sender til Norwegian og får svar at det skal ikke de ha, det skal til paxport.

Jeg har ikke så mange grå hår enda, men jeg føler formelig håret skifter farge, i det jeg stønner oppgitt.

 

Så skal jeg sende inn skademelding til europeiske, for å få igjen penger jeg brukte til lege ombord.

Huff, ikke i dag.

Så må jeg ordne så gubben får dele overvåking av Mail og avg viruskontroll.

Huff, ikke i dag.

Vi får ta en ting i gangen.

 

 

Og går dro han meg ut på oppdrag.

Han måtte ha nye bukser.

Og da må kjerringa være med.

Og kjerringa sa at nei den blir du sidrævva i og den er for lys.

 

Og så endte vi opp med disse to.

De satt som et skudd på en gammel gubbe.

Nå har jeg akkurat holdt kurs i “husk å alltid ha ren mopp på robot”.

For han får i oppdrag å sette på vask både her og der.

 

Og jeg har fått beskjed om at jeg er altfor brutal

Jeg har nemlig slitt i stykker snora til rullegardin.

Jeg fikk hjelp med strekklakenet, mens jeg trekte på dynene.

Bare til opplysning…. Lakenet er hatt på på vrangen.

Slik går nå dagene med pensjonisten.

Heldigvis med humor og latter, innimellom irriterte utbrudd.

Han påstår han har det så travelt med husarbeid at han får ikke tid til noe annet.

Stakkars mann.

Og jeg har det så travelt med pensjonistoppdrag at jeg får ikke tid å lese.

Det er travelt å være to hjemmeværende ja.

Takknemlig ❤️

I dag

 

9 kommentarer
    1. Hei..
      Går og venter på en som nærmer seg pensjonistalder her og, men han vil begynne med å trappe litt ned. trur vi får en “mykere” overgang da.. ikke alltid like enkelt hverken for den som er hjemme, eller den som ikke er vandt med å være hjemme på dagtid, det her.
      De buksene de fant,hvor kjøpes de ? Greit å kunne prøve ut nye merker .
      Kjekt å følge deg, ha en fin tid fremover, det blir snart vår nå 🌷🌞

        1. Takk for svar, antar det er på Åndalsnes, kjører forbi eller til der endel ganger i året, vi har bobil .

    2. hi hi ,høres ut som att dere koser dere og det blir nok kjekt med besøk ja ,er det den sønnen som har blitt ny pappa?
      vi spør også om det passer att vi stikker innom vååre barn og dei må spørre oss også ,kjedelig å kjøre helt inn her om vi er borte

    3. Så hærlig. Her er det småbarnsforeldre som vurderer standarden på hus å hjem. Jeg har fått beskjed å senke standarden, han har fått beskjed å ligge unna klesvasken 🙂

    4. Takk for svar, antar det er på Åndalsnes, kjører forbi eller til der endel ganger i året, vi har bobil .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg