Da var det ventedag igjen


Denne uken har gått rasende fort.

Jeg har hatt mye tvangslesing, det er nok en del av grunnen.

Tvangslesing er når jeg bestemmer at jeg skal lese selv om jeg ikke har lyst.

Nå er jeg fornøyd, har fått lest mange av de jeg ønsket å lese.

Egentlig litt rart at det er tungt å lese når det er gode bøker, men noen ganger er det bare sånn.

 

Nå ser jeg tv, MasterChef USA.

Det er vel det MasterChef jeg liker minst, men jeg venter på Australia.

I Australia MasterChef er det bestandig så koselige mennesker med.

De støtter hverandre på alle vis, det er så kjekt å se.

Så må jeg trekke to vinnere i Lillasjelkonkurransen.

Det skulle jeg gjøre tirsdag, men har glemt av det.

De får uansett ikke sine ord før gubben har dratt igjen.

Andre som har bestilt, får sine ord nå snart.

Etter frokost, skal jeg skrive.

 

Jeg har kjøpt en kokebok, Airfryerboka

Himmel og hav, her er det mye godt.

Jeg må bare begynne et sted og jobbe meg gjennom den

Lørdag kveld vil jeg lage innbakt pizza, Stromboli kalles det visst.

Høres ut som en sykdom, spør du meg.

Jeg har noe spekeskinke som må spises opp.

 

Søndag går jeg for denne, sammen med kyllingspyd.

Mandag?

Da blir det fiskeboller i karrisaus

 

Etter en uke med Alenemat, er der kjekt å lage noe spennende.

Jeg har en stabel kokebøker jeg skal utforske litt mer.

Nå blir gubben hjemme en hel uke.

Jeg blir litt smånervøs.

Skal tro hva han drar meg ut på?

Han mener jo at vi må ut, mens jeg har det fint hjemme.

Vi har så mye planlagt utover året, at det er greit å ta det litt med ro.

Han tror han er med meg ut, for å lufte meg, men det er ikke slik det egentlig er.

 

Det er egentlig jeg som er med han ut for at han ikke skal kjede seg hjemme.

Men si det nå ikke til han, for dette er en godt bevart hemmelighet.

 

Nå er det frokost, kaffe og Lillasjelord.

I kveld blir det rester av bacalao, the Voice, potetgull og dip.

Det er fredag kveld.

Jeg går helt i surr med dagene, for gubben har bestandig brukt å komme hjem torsdag.

Nå kommer han fredag ei uke og lørdag neste uke, er det rart at man surrer.

Bra man har elektroniske dubbedingser som holder styr på oss.

God helg fra meg.

I dag

2 kommentarer
    1. Jeg har aldri klart å tvangslese, men beundrer virkelig de som kan det. Selv må jeg være i det rette humøret for lese, og spesielt om boken er litt tung å komme inn i. Jeg ønsker meg Airfryer, men har ikke skaffet det enda. Hvordan syntes du det er å lage mat i den? Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg