Da var den forbi også

 

 

Da er den helga over.

Fredag lagde jeg airfryerpizza.

Rema pizzasaus, persille,tomat, strimler av spekeskinke og salami.

Toppet med mozzarella.

 

Det var så godt at jeg tok en reprise lørdag.

 

Lagde litt kålslaw ved siden av.

Nykål, olje,sitron, sennep, salt og pepper.

 

 

Ruccola på toppen. Nam

 

 

Pizza ute med god bok.

Hva mer kan man forlange?

Herlig.

 

Lørdag spurte sønnen om vi ville bli med på Eggen.

Innbyggerne i Rauma får kjøpe årskort til 1539, som er kommunenummeret.

Der har ført til at veldig mange flere lokale bruker gondolen.

Legehelikopteret lander på fjellet.

 

 

Vi fikk opplyst at det var en øvelse.

 

Bestandig like spektakulært.

 

Ella venter på far og bestefar.

Bestefar ville ned på Rampestreken.

Han er jo blitt så vant til å være fotomodell nå, etter at han begynte å posere i bloggen.

Og så er han ivrig på snap. I motsetning til kjerringa.

 

Ella liker fart og spenning.

 

Søndag ble det grilling.

Enkelt å tilberede.

En flintstek.

En kyllingform. Lages enkelt av ei pk kyllingstrimler, spinat, en sopp, hvitløk, chili, mango, olje, litt sitron og fetaost. Pepper og bittelitt salt. Fetaosten er jo salt.

Forrige gang brukte jeg mozarella men nå har aksjon tøm kjøleskapet før ferien begynt og jeg hadde fetaost, ikke mozarella.

Trenger ikke lang tid på grillen.

Lagde også en liten form med scampi.

Mango, persille, paprika, rødløk, hvitløk, chili, olje, sitron, salt, pepper .

Scampien rett fra fryseren. Det gjorde at det ble litt vel mye vann i forma, men var godt.

Småpoteter i ovnen, ser ert med kryddersmør.

 

Nå ble jeg sulten etter å ha sett på den gode maten.

Men her har jeg handlet inn til ny 5 dagers diett.

 

Frokost, 30 gr dadler, 200 gram bærblanding, 2 dl vann.

 

 

Koser meg ute.

Vind og litt tegn, men mildt og deilig.

Nyeste Kate Morton.

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke.

Herlig lesestoff.

 

 

Og se, sånn gammeldags silkesnor.

Denne uken blir rolig.

 

Jeg snoker litt på nettet etter en hoppe på tur.

Jeg har ikke hoppet enda.

Kanskje blir det tur, kanskje ikke.

Må noen ærend onsdag.

Og fredag.

Utenom det skal jeg konsentrere meg om ett og ett måltid.

Tror jeg tar kveldsmåltidet nå, noe kokt nykål og avocado.

Så tar jeg linsesuppe til kvelds.

Det er om kvelden jeg synes det er kjedeligst å være sulten.

Da er det godt med en varm suppe.

Synes jeg.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg