Da prøver vi igjen, like optimistisk som før

Da coronaen kom, hadde vi bestilt cruise i Middelhavet.

Noen anbefalte oss å avbestille.

Takk og lov at vi ikke gjorde det.

Vi byttet til året etter og i fjor byttet vi til i år.

Det var et av de eldste og minste skipene vi hadde booket, så jeg sa at det blir nok kansellering i år også.

I fjor fikk vi beskjed kun uker før vi skulle dra. Nå kom beskjeden tidlig.

De nyeste, store skipene er mer populære, så jeg går ut fra at de vil fylle opp de først.

Siden vi ikke hadde avbestilt, fikk vi bytte helt vederlagsfritt.

Et skip som vi synes i utgangspunktet, er altfor dyrt og uoppnåelig for oss, ble servert oss på et sølvfat.

Fantastisk.

Nå får vi prøve ett av disse nye skipene og vi gleder oss.

Bildet er av Celebrity Apex. Vi møtte den på Rhodos i sommer.

Edge som vi skal reise med, er nesten lik Apex, men Apex er nyere.

Vi fikk også bytte datoer, passer oss bedre, så gubben slipper å bruke en ekstra ferieuke.

Vel, vi planlegger vi og vi gleder oss.

Blir det ikke, bytter vi på nytt.

Takk til Tove i Cruise & Travel, som ordner opp for oss.

https://www.cruise-travel.no/

 

 

Reiseruten er fra Barcelona til Roma og deretter tilbake til Barcelona.

Spania, Frankrike, Korsika og Italia.

Første uken skal vi til Valencia, Ibiza, Portofino, Ajaccio og La Spezia.

Vi har vært en gang  før i Valencia, Ajaccio, Ibiza og La Spezia, men drar gjerne tilbake.

Vi skal til tre av havnene begge uker. Jeg tror derfor vi vil velge å ha en utflukt fra de tre byene.

 

https://lillasjel.blogg.no/1531230806_la_spezia_italia_celebrity_reflection.html

VALENCIA

Anthem of the Seas,Ibiza, del 1

Anthem of the Seas, Ibiza, del 2

Andre uken skal vi i tillegg til Cannes og Palma. Nydelige byer, der det er fint å gå og rusle.

CANNES

Palma, Mallorca, Celebrity Reflection

Independence of the seas, Palma, Mallorca, juli 2017

Anthem of the Seas, Palma, Mallorca

 

 

I Ajaccio, Korsika var vi på busstur sist gang. Det er mange år siden, før jeg hadde startet med blogg.

Nå vil vi rusle i byen, men denne lille turen så fin ut.

 

Jeg har vært i Firenze en gang før og hadde det så travelt på den utflukten at jeg fikk ikke sett stort av byen.

FIRENZE

Ofte blir man tatt med til butikker på disse turene og jeg ser at vi skal på denne turen til veskefabrikk igjen. Men det får jeg tåle for det så fristende ut med båttur på elven. Men det er lenge til enda og det dukker kanskje opp flere utflukter.

 

 

 

 

Vi skal også to ganger til Portofino. Der tror jeg det er tenderbåt, så vi er avhengig av den for å komme oss i land. Den andre uken så denne turen veldig fristende ut.

 

Lugar med balkong, 14 dager i Middelhavet. Nydelig. Så nydelig at jeg får gåsehud og tårer i øynene.

Du er velkommen til å bli med.

Stor glede i heimen og vi krysser fingrene.

I dag

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg