Chrl alt delete

 

Av og til kjører pc-en seg fast

Den låser seg helt

Umulig å klikke noe sted

Det eneste alternativet er å restarte

Jeg kunne tenkt meg en sånn mulighet selv innimellom

Ctrl Alt Delete og så oppgavebehandling og jeg kan velge hvilke programmer jeg vil lukke

Eller jeg kan restarte hele maskineriet og vips så er vi oppe og går igjen

Klar i toppen og full av energi til nye oppgaver

 

Jeg har ikke funnet den knappen

Den eneste restartknappen jeg har funnet, den står det “hvil deg” på

Der er ingen annen løsning enn å ta livet med ro og hvile

Batterier må også ligge til lading innimellom

Batterier som ikke kan lades må kastet når de er tom

Er det der du vil havne

Nå er jeg så heldig at jeg har lært meg kroppens språk

Jeg har lært hvor viktig det er å lytte til den

Jeg ser gang på gang hva som skjer med de som nekter å høre etter

 

Jeg tenker ofte at hvorfor ser dere det ikke

Det ligger da så åpenbart opp i dagen for alle rundt dere

Ser dere ikke hva dere gjør med dere selv

Dere tror dere er en evighetsmaskin som skal gå og gå

I tillegg skal alt gjøres så forbannet perfekt

Hvorfor i all verden skal vi det

Er det kun de som gjør alt perfekt som dere synes er bra nok

Ja, for dere forventer vel samme standard av andre som dere gjør av dere selv

Vi skal vel henge i stroppen som ern reim vi andre også

Vi er vel ikke gode nok uten

 

Jo, vi er det, vi er gode som gull vi andre også

Det er du og

Selv om du kjører ned tempoet

Selv om du ikke får til alt

Selv om du aldri når opp til egen standard

Du er bra nok likevel

Det er bare i ditt eget hode at du ikke duger

Kun i egen tankegang

 

Kom deg ut av den boblen

Hvis du vil ha et godt liv

Lytt til kroppen din

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg