Bøker og mat, men….

Dagen i dag er for det meste relatert til bøker.

Bøker og mat, men….

Kroppen kjennes litt stresset ut i dag, så først skal jeg meditere.

 

Jeg lever etter en intuitiv diett.

Det vil si at jeg spiser det kroppen sier den vil ha.

Etter ferie og magetrøbbel, merker jeg noe interessant.

2,5 døgn på ei lita brødskive og noen super drikke, har gjort kroppens signaler annerledes.

Nå roper den mat, jeg spiser og like etter roper den på søtt og salt.

Det er helt annerledes enn når den etterspør persille eller mango eller tomater og paprika.

Den er ikke så fininnstilt som den bruker å være.

Nå er det gått ei uke og jeg må få den tilbake dit den skal være.

I dag skal jeg bake brød og lage kjøttsuppe med masse grønnsaker.

 

Første bokomtale er allerede publisert i dag.

Camilla Grebe, Når isen brister

Vanligvis publiserer jeg omtalene på ettermiddag, men i dag har jeg flere som skal ut.

Jeg er ferdig med Appelsinlunden og skal lese May Lis Ruus, senere i dag.

Alle er Leseeksemplar.

Jeg begynte på Bli her, på senga i går kveld.

Den blir utenfor tema i august, som er bøker i serie, men jeg kan ikke lese krim før jeg sovner.

Jeg tar det med inn i drømmene.

Vi så engelsk krim i går kveld og der var det en fantastisk flettet strikkegenser, sikkert produktplassert.

Den drømte jeg om i natt enda jeg ikke går i ullgensere.

 

Presentasjonen av august-bøker er så godt som klar.

Det gjorde jeg før jeg dro på ferie,  for jeg forstod det ble hektisk når jeg kom hjem.

Bare litt finpuss igjen.

Ikke alle disse vil bli lest, men jeg har en rolig måned hjemme, så det blir nok en del.

 

Skulle gjerne begynt på disse også, men tvilsomt om det blir i dag.

Jeg har sett over kalenderen med forlagenes bokhandlermøter utover høsten.

Jeg kan ikke være med på så mange, reise og hotell, koster jo.

Foreløpig har jeg pekt meg ut Gyldendal og Cappelen Damm.

Det betyr i så fall en tur til Trondheim to uker på rad.

Så er det Osterøy siste helga i september.

Så kommer London 7. oktober, transekurs.

Ja, aktiviteter blir det.

 

Så er det å gjennomføre dette uten å stresse.

2-3 meditasjoner daglig og passe på å ikke være anspent.

Det blir spennende å se hva høsten bringer.

Jeg gleder meg.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg