Belønning til meg selv

 

Jeg blogger hver dag.

Slår til med noen repriser innimellom hvis jeg er på reise.

Utenom det skriver jeg hver dag.

Ja jeg må vel ha en utømmelig kilde til et spennende liv.

Ja det har jeg jo når jeg har eventyrlige opplevelser.

Men det er jo ikke hverdagen.

Min hverdag begynner med te med ingefær, kanel, gurkemeie og sitron, ute i godstolen, sammen med pus.

Hvis jeg ikke kommer ut, mjauer hun.

Hun kommer og henter meg.

 

I dag var det 8,5 grad ute.

Da er det for kaldt for meg å sitte ute.

Termodress er uaktuelt.

Da sitter jeg her inne på rommet mitt.

Det rommet har mange navn.

Healingrommet, (her jeg tar imot de som vil ha healing), datarommet fordi her står PC-en eller bare rommet, fordi det er mitt rom.

Gubben kaller det nå ofte kantina for her finner han både kopper og fat, når han skal sette på oppvaskmaskin.

Så her startet dagen i dag.

 

Her har jeg bøkene mine også, som gir meg så mye glede.

Her er stabelen med bøker, som kanskje får bli med på neste ferie.

Ja for nytt cruise til Karibien er booket.

7 øyer, 12 dager, men etter ar den verste orkantiden er over, håper jeg.

Vi har bestandig vært heldig med været.

Avsporing som vanlig for hva var det jeg skulle snakke om, jo hverdag.

Jeg kunne altså ikke sitte ute i dag.

Det går mot høst og det er ikke min beste tid på året.

Jeg er et vår og sommermenneske.

Jeg trenger lyset, men når man bor i Norge, må man ta årstidene som de kommer.

Mange blir også deprimert i denne overgangen fra lys til mørke, og omvendt til våren.

Men nå sporet jeg enda mer av.

 

Her i denne  “ikke spennende”i dag, hadde jeg bestemt meg for å vaske gulv.

Det krever en stor mengde motivasjon.

Belønningen skulle for det første være, gleden over at det er gjort.

At jeg kan kose meg igjen, uten å ha det hengende over meg hvor lat jeg er.

Men jeg lovte meg selv at når jeg var ferdig, da skulle jeg gå opp i postkassa, for det er bokhøst og jeg håpte på fin bokpakke der i dag.

Jeg var så spent at jeg greide ikke å vente til jeg var ferdig.

Jeg hadde gang og entre igjen,  men durte opp til postkassa, ivrig og forventningsfull.

 

 

Dagens belønning er reklame fra Rusta og Apotek 1 og Norwegian cruiseline.

De frister jo med et 15 dagers cruise til Asia, men det er uaktuelt i dag.

Og det er egentlig først nå jeg kommer til poenget.

Jeg skriver innlegg hver dag, men de kan ikke bestandig være full av poesi og spennende eventyr, for livet er ikke sånn.

Jeg har mest rolige hverdager uten mange gjøremål.

Jeg er lite ute på farten, for det har jeg ikke krefter til.

Men jeg skaper mine dager så god jeg bare kan, her hjemme.

Kanskje er det det som er den store belønningen.

Jeg har det godt

I dag

6 kommentarer
    1. Det er sånne hverdagsinnlegg som er koselige å lese ofte, fordi man kan assosiere seg selv med disse tingene. Reklamen i posten, en kopp med god te i godstolen, en god bok, kos med pus…osv. Tilværelsen er kanskje ikke så enormt eventyrlig, men den er jo god fordet, så lenge man har det trygt og godt 🙂
      Selv har jeg fått litt tips når jeg har lest hverdagsinnlegg. Plutselig leser jeg om noe som kunne være kjekt å prøve selv, ting som kan være overkommelig for meg i min hjemmehverdag. Det inspirerer, selv om det er noens hverdag og ikke noe flott og eventyrlig 🙂
      Jeg har som mål og ha litt morgente på terrassen fremover. I alle fall et par ganger i uka. Jeg har jo overbygget terrasse, men det er jo ingen varme der. Så jeg må nok kle meg godt. Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på det nå fremover 🙂 Må bare få terrassen i orden først. Den er til reparasjon/oppussing 🙂
      Koselig innlegg dette. Kjekt når man kan skrive og lese litt variert 🙂

      1. Ja jeg sitter ute hvis det er over 13 grader og ikke kald vind. Fleecejakke, lue og pledd. Du er jo mye ute og går, noe jeg ikke har fått til pga knærne så da er det viktig med frisk luft 🙂

    2. Jeg har også mest rolige hverdager uten så mange gjøremål (har ME), så jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Viktig å gjøre dagene sine så gode som mulig uansett.
      Idag kommer vaskehjelpa mi, mens jeg skal på en slags bevegelsesgruppe hos fysioterapeut, som gjør godt for kroppen min.
      Ellers leser og strikker jeg (stort sett bare sokker)
      Og akkurat nå gleder jeg meg veldig til lørdag, da reiser vi på en 3-ukers tur til Kreta😎❤️ Varme gjør godt for kroppen min
      Ønsker deg en fin dag🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg