Asparges, sopp og purreløkssuppe

Jeg er veldig glad i supper.

Supper som er lettlagd.

Det finnes jo posesupper men mange er ikke klar over hvor enkelt det er å lage suppe fra bunnen av.

Jeg har et utvalg grønnsaker jeg prøver å spise med jevne mellomrom.

Asparges er en av de.

Lager jeg en suppe, har jeg mellommåltid til flere dager.

Det som tar lengst tid er å rense aspargesen.

Jeg brukte ca 10 min.

Knekk de av der de lett knekker når du bøyer de.

Bruk en skreller og skrell av det ytterste laget, til dit toppen starter.

La de trekke noen minutter, til de er passe myk, ca 7~8 min.

De kan sikkert trekke i suppen også, men det er slik jeg liker å gjøre

det.

Jeg er ingen kokk, så jeg gjør nok ikke alt korrekt.

Mens aspargesen trekker, kutter jeg purre og sopp.

Jeg surrer disse i smør noen minutter før jeg rører inn ca 1 ss mel.

Jeg sper så forsiktig med vannet som  aspargesen  har godtgjort seg i

og en slump fløte.

Dette får koke ca 5-10 min, smak til med salt og pepper.

 

Når alt er mykt og suppen har god smak, legger du i aspargesen.

Klar, ferdig, gå og spis.
Tar ca 30 min tilsammen. Hjemmelagd nydelig suppe.

2 kommentarer
    1. Det både så og hørtes veldig godt ut.. Blir ofte en posesuppe her, men de jeg har laget fra bunnen av er jo ekstra gode.. Fin dag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg