Alenemat, 3 dager

 

Jeg har vært alene igjen denne uken.

Jeg har lagd middag av det jeg har hatt i kjøleskapet,  stort sett.

Mye av det utgått på dato.

Jeg har tuslet meg inn på kjøkkenet med en viss anelse om hva jeg skulle lage, men bestemt meg etter å ha sondert litt.

 

 

En dag fant jeg noe bacon som hadde ligget der siden lutefisken før jul.

Jeg skylte det i kaldt vann og det luktet ikke surt.

Jeg fant også noe rømmedip fra helga før jul, når vi hadde pizza.

Den var helt fin.

Sammen med en stor potet i båter, tomater som holder på å skrumpe inn,paprika,  rødløk og persille, ble det middag.

Baconet strimlet jeg og blandet med resten.

Airfryer 200 grader, tror det var ca 15 minutt. Litt usikker, kanskje litt mer.

 

Det ble godt

 

Jeg la i fryseren resten av baconet.

Dagen etter delte jeg to poteter, krydret de, litt olje, airfryer ca 15 minutt.

Så tok jeg ut litt bacon fra fryseren, klipte det i strimler, så stekte jeg baconet , ca  8 min. Lagde litt kryddersmør.

 

Jeg fant ei pk mais, vakumert, utgått 10.12. Like fine.

De la jeg på toppen av baconet, etter at det var stekt, sammen med tomater, fortsatt noen igjen, 7 min

 

Til slutt la jeg potetene på toppen igjen, to minutter for å varme dem.

Med kryddersmør på potet og mais, ikke mager kost, men bruk av rester og godt.

 

Jeg hadde igjen fiskepudding fra rekesalat før nytt år.
Jeg tok 3 skiver og puttet resten i fryseren.

Når jeg blir alene igjen, skal jeg steke resten, sammen med resten av baconet.

 

 

En potet ble skjært i skiver og stekt 10 min i airfryeren.

En liten bit laks fra fryseren, egentlig kunne jeg spart den til senere.

tomater, fortsatt litt igjen av de, purreløk, persille og paprika, toppet med laks og fiskepudding.

10 min til steking.

Jeg syntes det manglet litt smør, ble litt tørt, men ok.

3 enkle middager, mange rester borte.

Bruk opp det du har, ikke kast.

Du trenger ikke airfryer, bruk stekepanne, kasserolle eller stekeovn.

Putt sammen ting du liker.

Simsalabim, så blir det middag.

7 kommentarer

Siste innlegg