Adgang forbudt for de som hater selvskryt

Adgang forbudt for de som hater selvskryt.

Slik ser man ut når man er selvgod.

Ja, for nå er jeg gruelig høy på pæra til gangs.

Det er tydelig at formen bedrer seg,  hoster ikke mye lenger.

Litt slapp fortsatt, men det er jeg jo vanligvis også, så hvile må jeg og det er jeg innmari god til.

Men innimellom har jeg fått gjort litt forskjellig i helga.

Lørdag:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Sushi, 3. forsøk

Søndag:

Wok med kylling, svin og bacon og risnudler

Og jeg gjorde noe jeg ikke har gjort på et år tror jeg, nemlig vasket vinduer, ihvertfall stue og kjøkken utvendig.

Jeg skulle vaske de før jul, men det gjorde jeg jo ikke.

Så skulle det vaskes før sola kom tilbake, men det gjorde jeg jo ikke.

Nå måtte jeg bare, for vi så nesten ikke ut.

Vi får jo skitt både fra veien og sjøen så de var grå.

 

Jeg har en tendens til å tro at det er sommer,  når det egentlig er ganske kaldt.

Jeg går til postkassa også jeg, i dette antrekket, og henger opp klær ute.

Min form for isbading.

Noen trodde en gang at jeg gikk i nattkjole,  men da kan jeg berolige om at slike finnes ikke i mitt hus.

En plass går grensen for meg også, selv om en kjole er vel en kjole.

Vel, det var kaldt og jeg måtte vaske raskt.

Så kom ikke for å sjekke, for de ble ikke helt bra.

 

Jeg prøver meg på fermentering av tomater og rødbeter.

Det er ikke insekter som flyter, bare så jeg har sagt det, det er karve.

Det er superenkelt å fermentere.

Kok opp 1 l vann, 2ss mineralsalt, avkjøl.

Når det er avkjølt, tømmes det på glassene, så det dekker grønnsakene.

Settes tildekt, men ikke med lokk, 3 dager eller mer.

Jeg tør ikke mer enn tre dager, for jeg er redd mugg.

Settes så i kjøleskap med lokk og det står seg i evigheter.

Oppdatering fermentering

 

Mandag:

Tenk jeg stod opp allerede klokka 8.

Etter å ha sittet og rotet litt med iPaden, går jeg for å lage frokost.

Men før jeg begynner med den, tenker jeg at juice, skulle jeg jo lage.

Hadde lite tomater og ingen rødbeter,så den ble lys i dag.

Chili, stangselleri, epler, sitron, appelsin, gulrot, noen få cherrytomater.

Jeg brukte jo både tomatene og rødbetene til fermenteringen i går.

Handel blir det ikke før på fredag, her bruker man det man har.

 

Og kanskje skal jeg fermentere paprika og rødløk?

Jeg har nemlig spist opp all løken jeg fermenterte.

Nå venter disse på saltlake.

I tillegg skal jeg ha i litt fermenteringsveske fra de jeg lagde tidligere.

Ikke i går, men det var vel i januar.

 

Da er jeg klar for frokost og lesedag og noen bestillinger av Lillasjelord som har måtte vente.

Nå er jo klokken nesten 11.30. Ble visst ikke tidlig frokost.

Når en kopp te blir til en treretter

Senere må jeg ta med boken ut, det var bare litt kaldt enda.

 

 

Du må ikke tro at hele huset er som et glansbilde.

Jeg er ikke helt som mange andre, som viser frem bare den fine fasaden.

Hos meg får du alt.

I dag

4 kommentarer
    1. Herlige deg 😄 Elsker folk som ikke tar seg selv høytidelig ❤ Og der er du bare nr 1 😊👍 Du har laget deg en fin mandag 👍 La kvelden bli like god ❤

      Klem fra Hildemor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg