Å ja, om så bare for noen minutter

 

Å ja, om så bare for noen minutter.

Tenk at det skal bety så mye for meg.

Noen minutter ute i frisk luft med litt sol.

Kun 5 grader og nå snek det seg inn en liten vind.

Skitt den ødelegger så mye.

Jeg måtte inn og hente lue.

 

 

 

 

Se på solen.

Nå sniker den seg så vidt over den fjellknausen.

Det betyr at jeg nå vil ha sol i mange timer hver dag.

Hadde du sagt til meg at jeg skulle bli så på tuppa etter frisk luft, at jeg sitter ute i 5 varmegrader, ja da ville jeg ledd av deg, for noen år siden.

Aldri i verden, ville jeg sagt.

Jeg ville nok vært like bastant som jeg var med Internett på ferie.

Jeg fnyste av de som var opptatt av det.

Ferie er uten Internett, så hekta kan man ikke være.

Det sa hun, som nå kobler seg på wifi med en gang hun har kommet på hotellet.

Utenom det, bruker hun telefonabonnementet….. hele tiden.

Jeg var sint på min mor også som insisterte på at hun ikke ville ha juletre.

Vel, det har ikke jeg hvert år lenger heller.

 

 

Så ja, vi endrer oss nok underveis.

Jeg kan jo være ganske sta og bastant i meningene mine.

Jeg kan være snar til å forundre meg over andres meninger og hvordan de håndterer ting.

Jeg har vanskelig for å lære at jeg ikke har noe med hva andre gjør.

Det er så merkelig dette med at vi gjerne vet best hva andre skal gjøre.

Samtidig liker vi ikke at noen blander seg inn i hva vi gjør.

Ja, det er hva jeg tenker på i det jeg ser solen sniker seg over Store hesten og Lille hesten, der oppe hvor Romsdalseggen er.

Nydelig å se solen.

I dag

 

PS, Nå må jeg inn og hente solhatt

https://bloggliste.no/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg