A fire inside of me

 

a fire inside of me

Jeg er hekta på Masterchef og særlig den australske.

I det en ble sendt ut sa han at Masterchef har startet en brann inni han.

Enklere sagt han har funnet sin lidenskap.

Å finne noe en er lidenskapelig opptatt av, er veldig bra.

Men det må være en god ting.

Noe som fyller deg med glede og inspirasjon.

Det finnes knapt bedre medisin for et godt liv.

 

Selv har jeg bøkene.

Jo mer jeg leser og skriver om bøker, jo mer hekta blir jeg.

For husk at selv om du har en lidenskap, må den holdes ved like.

Det bålet av lidenskap, kan nemlig slukne hvis du ikke legger ved på og holder flammen ved  like.

Dette vet vi av erfaring.

Selv om det er noe vi elsker å gjøre, vil gleden og inspirasjonen dale, hvis vi ikke holder på.

Flammen dør liksom ut.

Hvis jeg ikke har tid til å lese i en periode minker rett og slett interessen.

 

Før gjorde jeg mye håndarbeid.

Når blogg og bøker tar mye tid, har lysten til å gjøre håndarbeid dalt.

Derfor er det ikke noe håndarbeid liggende å vente hos meg nå.

Selv om vi liker å gjøre noe, daler interessen når vi ikke tar oss tid.

Det blir tyngre og tyngre å komme i gang.

Vi tenker uff nei, vi venter litt til.

 

Slik er det også med frykten vår.

Den kan vokse på samme måte som lidenskap kan slukne, hvis vi ikke utfordrer den.

Derfor er det lurt å utfordre seg selv litt innimellom.

Gi seg selv en dytt.

Både frykt og angst øker, jo mindre vi utfordrer oss selv.

Til slutt kan de bli store fjell vi ikke kommer oss over.

 

Finner du noe bra du er lidenskapelig opptatt av, kan det også hjelpe psyken din.

Det kan minske frykten du bærer inni deg og gi deg mot og mestringsfølelse.

Så sett av tid til deg selv og det du elsker å holde på med.

Ikke la alt annet sluke tiden din så lidenskapen dør ut, for da mister du litt av deg selv på veien.

Husk at det er ditt ansvar å ta vare på deg selv.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg